Regler Du måste vara registrerad för att göra inlägg.
Namn: Karlbergskanalen
Sänt: 2026-06-27 18:15:00
Ambro:
Håller helt med om fjolårets katastrofala sommarfönster. Att vi aldrig ersatte Kakan med en mer meriterad anfallare och sen på sista dagen av fönstret tömde spargrisen för en offensiv mittfältare som ingen efterfrågade.
Sen skriver jag inte under på att Flataker varit en direkt misslyckad värvning och jag tycker han gjorde en stark höst efter förutsättningarna.
Namn: Ambro
Sänt: 2026-06-27 17:40:00
Karlbergskanalen:
Han kom också in i en tid när vi hade Europaspel och potentiell guldstrid framför oss, och senare la 10+ miljoner på Kouame.
Både det sportsliga och ekonomiska värderat är det en fullständigt usel utfall, skön karaktär och bra käklinje i all ära
Namn: Ambro
Sänt: 2026-06-27 17:29:00
En ren dumpning såklart.
Wisur Hansens enda fönster blir bara mer och mer bisarrt, inte bara för kollapsen den gav den sommaren och hösten. Definitivt uppe bland våra sämsta någonsin nu.
Namn: Karlbergskanalen
Sänt: 2026-06-27 17:25:00
Inga stora summor som nämns för Erik, men han kom billigt i en tid när vi behövde vända på varje öre och han har kämpat med bravur från första dagen.
Detta borde ju innebära trupputrymme för en ny mer färdig anfallare, gärna någon med längd, styrka och tyngd i straffområdet. Hoppas det finns färdiga namn det redan jobbas på så att vi inte behöver vänta tills deadline day.
Namn: Maanojas benbrott
Sänt: 2026-06-27 15:58:00
Hoppas att AIK Shop tar in fler badshorts. Riktigt cleana. Kan inte bara varit jag som var sen på den bollen?!
Namn: Frazze55
Sänt: 2026-06-27 15:37:00
Flataker först ut i sommar, kommer följas av minst 2-3 till.
Truppen bantas och Jose kan ta in spelare som passar vårat sätt att spela. Lycka till Flataker, en riktig kämpe.
Namn: Businesswithmoney
Sänt: 2026-06-27 15:29:00
Flataker påväg till Go ahead Eagles
Namn: Kenny Karate
Sänt: 2026-06-27 15:16:00
Snarare så att Nordfeldt inte står i landslaget för att Sverige behövde ändra spelstil efter 1-5 mot Nederländerna.
Det beror inte på att han borde ha tagit något av målen - att Widell Zetterström är yngre, mer atletisk och bättre på just att rädda skott har varit klart från början. Att Kribben ändå stod mot Tunisien och Nederländerna beror på att han är bättre i spelet med fötterna - då försökte vi rulla bakifrån, mot Nederländerna kom Widell Zetterström in och tjongade upp den så långt och rakt som möjligt varje gång.
Som Potter sa ”de har olika egenskaper” - och det här var helt i linje med att plocka in en kvick jävel på topp och en mittback på innermittfältet.
Namn: Big Phil
Sänt: 2026-06-27 13:50:00
Fulham köpte loss han för ungefär samma summa som vi fick från Bayern så det blir ingen vfk att tala om.
Namn: Agenten
Sänt: 2026-06-27 13:45:00
Har vi vfk på Kuse? Hur mycket isåfall?
Namn: Karlbergskanalen
Sänt: 2026-06-27 12:54:00
Kribben håller hög allsvensk klass, annars hade såklart landslaget aldrig varit aktuellt. Skulle säga att han är top-3 i AIK de senaste 25-30 åren tillsammans med Asper och Turina. Därmed inte sagt att han alltid gör klockrena insatser, men positionen är väldigt utsatt och misstag blir ofta direkt avgörande.
Namn: Rotborsten
Hemort: Solna Råsunda Sänt: 2026-06-27 12:51:00
Tycker inte att det var Nordfeldts fel i 1-5 förlusten. Det var den svaga backlinjen och mittfältarnas usla hemjobb som ställde till det. Zetterström var bra men räddningar han gjorde kunde även Nordfeldt ha gjort, idioträddningar har han gjort många.
Namn: AIKISBEST
Sänt: 2026-06-27 12:49:00
@Karlbergskanalen
Nu hänger jag inte jätte-med i agenturklimatet, men likt med reklam tycker jag alltid att det är suspekt när man brer på som man gör, och jag har ingen aning om ifall 16 mål på 19 matcher i "DRC" är så bra som det sägs, jag visste knappt ens att de hade en liga, om jag ska vara ärlig.
Namn: Svartgula råttan
Sänt: 2026-06-27 12:36:00
Nordfeldt är ingen förstamålvakt i VM. Tycker dessutom Robin Olsen och Törnkvist är bättre alternativ än Nordfeldt.
Jag tror de flesta ser fram emot den dagen vi har en målvakt i AIK som kan dominera straffområdet.
Namn: Utmedpacket
Sänt: 2026-06-27 12:29:00
Dixi
Kanske för att han släppte in 5 matchen innan och såg allmänt rädd ut
Namn: Dixi
Sänt: 2026-06-27 11:39:00
Vet någon varför Kristoffer inte stod senast?
Namn: solnajojje
Sänt: 2026-06-27 10:29:00
Medans Kribba varit på Vm så hade alla hans lagkamrater 2 veckor semester . Såg inga protester då ? ”Dom e . Betalda idrottsmän dom behöver ingen semester ” . Måste vara en av dom mera korkade argumenten jag sett …
Jag blir inte förvånad om han får en vecka återhämtning när han kommer hem . Inte direkt en månads semester han varit på …
Namn: Flempanrat
Sänt: 2026-06-27 10:22:00
Alberto Tomba
Konkurrens? Ytterligare en anledning till att inte vänta med spelare in tills fönstret öppnat. Det är bara att jobba hårdare, bättre, mer effektivt och snabbare.
Mpungu Kongolo verkar varit hos KRC Genk senast (men inte fått förlängt?).
Hans europeiska agentur(?) publicerade nedan nyligen:
Elie Mpungu Kongolo – 18 years old
A dynamic striker, Elie Mpungu Kongolo boasts incredible statistics with 16 goals in 19 matches in DRC. Standing at 1.73 cm he is currently on trial with KRC Genk.
An explosive player with a resolutely goal-oriented approach, Elie stands out for his blistering speed, his ability to beat opponents one-on-one and his keen eye for goal. His constant runs and clinical finishing make him a particularly dangerous striker for opposing defenses.
Versatile in attack he can play both as a modern center-forward and on the wings where his ability to cut inside allows him to create space and quickly get into finishing positions.
⚽ Strengths:
▶️ Speed and explosiveness
▶️ Running runs and dribbling
▶️ Effective finishing
▶️ Sense for goal
▶️ Attacking versatility
▶️ Ability to attack space in behind the defense
His visa expires on 30 May and he will return to the DRC.
Nordfeldt är anställd av AIK, han sitter på en av de högsta, om inte den högsta lönen i laget. Han är professionell idrottsman.Han har spelat två matcher på en månad, AIK har tuffa matcher när allsvenskan börjar nästa helg. Ger de honom ledigt är vi slappare än vi borde.
Namn: D-Mon
Hemort: London Sänt: 2026-06-26 22:43:00
...fast är inte Takkula & Steel anställda för att göra just det? Hitta bättre än andra & kunna avsluta affären?!
Eller tänker du annorlunda Tomba?
Namn: Alberto Tomba
Sänt: 2026-06-26 22:08:00
Självklart har Takkula och Steel en plan. Sen är det ju fler klubbar som är ute efter samma spelare som vi så det är ju inte ”bara att”.
Namn: D-Mon
Hemort: London Sänt: 2026-06-26 20:26:00
...som målvakt är det bara att ställa sig i buren direkt efter hemkomst (om Chefstränare väljer så).
De är ju inte direkt ett maraton de sprungit...
Namn: solnajojje
Sänt: 2026-06-26 20:20:00
Medlem1965 Han får nog ledigt 1-2 veckor innan. Han ansluter …
Namn: Medlem1965
Sänt: 2026-06-26 20:16:00
Förlorar Sverige på tisdag, så kommer Nordfeldt hem på torsdag och kan spela mot Blåvitt på söndag.
Namn: Stefanellis_tröja
Sänt: 2026-06-26 19:29:00
Sedan vill jag bara slå död på derbymyten. Sedan 2015 har vi 19-12-11 matchen efter derbyn.
Namn: Stefanellis_tröja
Sänt: 2026-06-26 18:03:00
Nummer 9. Inte 11. Jag om någon borde veta…
Namn: Stefanellis_tröja
Sänt: 2026-06-26 18:01:00
Tänk, hörni… vi har precis tappat offensiv spets. Jag tror fortfarande på en sista vända för världens bästa nummer 11 från Argentina. Tänk om han fick avsluta karriären hos oss. Nej, inte till JG- pris, men det tror jag inte heller att han hade krävt. Arbetsmoral! Kämpa MT2!
Namn: SiggeSluk
Sänt: 2026-06-26 16:04:00
Tror vi behöver leta efter bärande spelare i fönstret. Snarare än talang och potential. Tre färdiga spelare som går raka vägen in i startelvan. Hade gärna tagit in spelare som Fanne och Modesto på lån för att brygga över resten av säsongen. Men sen finns en utlänningskvot att förhålla sig till.
Namn: Ambro
Sänt: 2026-06-26 14:38:00
Svartgula råttan:
Det är ju inte ens hans sportsliga bakgrund som sticker ut med den anställningen utan att BP gör det samtidigt som det släppts granskningar där han återigen är en spindel i nätet för de kriminella agentnätverken, utöver allt vi redan visste innan.
Namn: Flempanrat
Sänt: 2026-06-26 14:22:00
Stefanellis_tröja
Ni som har inbyggd hybris kan skatta er lyckliga. Jag med mitt oroliga AIK-hjärta lär dö i förtid och i och med det troligtvis missa ett SM-guld enbart pga oro för AIK.
Namn: Stefanellis_tröja
Sänt: 2026-06-26 14:17:00
Flempanrat
Vill du ta ned det till sandkastningsnivå för att få rätt får du såklart göra det. I sak håller jag med dig. Jag tror inte, som Elisa, att vi gör en topp 3 i år. Däremot är jag inte lika orolig, men sedan har jag en inbyggd hybris också.
Namn: Flempanrat
Sänt: 2026-06-26 14:01:00
Stefanellis_tröja
Jag räknade tillbaka 15 år, friskt från huvudet. Kan säkert ha glömt något, men brukar inte glömma bortasegrar mot götet. Sorry om jag trampade på dina ömma tår, men dansgolvet är ingen plats för flipflops.
Det viktigaste i hela min tanke är min oro för torsk, samtidigt som ett var av lagen bakom oss i tabellen vinner sina matcher. Då är vi lagom till halvtid ganska djupt i skiten. Löften om nyförvärv ger inga poäng eller ett allsvenskt kontrakt.
Namn: Stefanellis_tröja
Sänt: 2026-06-26 13:48:00
Flempanrat
Så att blåvitt har vunnit 15/25 hemma och har 60 % vinster mellan 2000-2026 gör det till ”årets nederlag”? Vi ligger på en vinst var 3-4:e match där. Inte riktigt vart femte år, och särskilt inte senaste åren va?
Låter lite som klassiska ”det är ALLTID torsk efter derbyseger”.
Namn: Elisa_1492
Sänt: 2026-06-26 13:28:00
Argafettot
Förstår din take och håller med om att det här fönstret kommer de få bevisa lite färg. Sedan behöver man ändå ha med sig att man valt en långsiktig strategi som i alla fall hypotetiskt kan innebära att VA och Filling tar över på kanterna. I så fall är det inte brist på scouting eller truppbygge. Däremot behöver man, som du säger, tydligt se att truppen förstärks. Om det sedan är en CB, CM och/eller CF får vi väl se.
Namn: Argafettot
Sänt: 2026-06-26 13:23:00
Börjar närma sig en show regisserat av Miika och Steele, vilka spelare har duon granskat under tid. För jag hoppas verkligen att det finns en plan för att bygga ett slagkraftigt AIK och att man kan se redan i sommar när spelare ska lämna men även förstärka truppen.
Som jag har skrivit tidigare så lyssnar jag inte på VD eller vad som sägs. Jag vill se vilka affärer som Miika och Steele kan visa upp för att bilda mig en uppfattning om nivån på deras kompetens. För min del har dessa herrar såhär långt inte visat någonting.
Namn: Gnaget-förevigt69
Sänt: 2026-06-26 12:35:00
Enligt Aftonbladet har Nöff nöff värvat en anfallare som säger "Jag älskar att göra mål" så nu får vi se upp...
Namn: Flempanrat
Sänt: 2026-06-26 11:54:00
Kaladze
Det är ju inte i närheten av matcherna borta mot iffiff, men att vinna en gång vart femte år borta mot Blåvitt är inte bra nog. Framför allt inte när de fortsätter sin sportsliga kräftgång år efter år.
Namn: Elisa_1492
Sänt: 2026-06-26 10:36:00
Flempanrat
Klart man upplever en viss oro. Serien är dock väldigt jämn och jag varken tycker eller tror att vi är sämre än alla lag vi har ovanför oss. Det är tre poäng till kvalplats, men också tre poäng till delad femteplats, och sex till tredjeplatsen.
Även om vi skulle få en dålig inledning på omstarten så har inte ens halva serien avklarats när vi kan få in nyförvärv.
Håller helt med dig om att man borde jobba in nyförvärv så snart som möjligt, helst innan fönstret öppnar som du säger.
Namn: Kaladze
Sänt: 2026-06-26 09:01:00
Flempanrat.
Årliga nederlag i Göteborg? Visst, vi har stått för några plattmatcher där de senaste tio åren, men jag åkte iaf därifrån väldigt glad och nöjd både 2023 och 2024.
Namn: Flempanrat
Sänt: 2026-06-26 07:02:00
Att transferfönster öppnar ett visst datum betyder inte att man ska göra klart saker där och då. I vårt fall är det snarare direkt nödvändigt att allt är klart så att spelare är på plats och tränar 8/7. Varför?
Vi saknar bredd och spets på kanterna
Vi saknar en pålitlig mittback
Vi saknar, beroende på spelsätt, en central anfallare av rang.
Ska vi värva en icke EU-spelare är det redan kört att värva för matcher i juli. Under sommartid går handläggningen kring arbetstillstånd betydligt långsammare och som AIK brukar hantera saker och ting kan vi nog räkna med att inte ha en ny icke EU-spelare tillgänglig för match förrän i augusti.
Övriga nyförvärv behöver acklimatisera sig till Sverige, Stockholm och AIK. Det brukar alltid bli ett j-a liv på supportrar när ett nyförvärv får lira utan en veckas träning med laget, så det är viktigt att ge de nya en ärlig chans.
Med tanke på det skick som flera av våra nyförvärv har varit i de senaste åren kan även någon veckas rehab eller bootcamp vara på sin plats.
Med tanke på vår högst troliga tabellplacering om en månad lär det även bli en enorm press på de spelare som kommer in. Vi kommer att behöva kämpa för att överleva i den här serien och de kommer att få höra det av supportrar och media.
Jag är trött på att höra och läsa om att vi ska sitta ned lugnt i båten för att någon som inte är sportchef har lovat spelare in. Acceptera läget och ta höjd för det. I höst är det welcome to hell, för motståndare eller för oss själva. Var god välj!
Namn: Utmedpacket
Sänt: 2026-06-26 06:54:00
Kusih-Asare nära köpas loss av Fulham för 60-70 miljoner , några kronor in på kontot?
Hoppas även att vi gör klart med några nyförvärv snart, precis som djuren och Ellos gjort klart med nya spelare ( även fast de inte registrerat dem ännu) så vi slipper kvart i tre raggen.
Namn: Flempanrat
Sänt: 2026-06-26 06:33:00
Elisa_1492
Transferfönstret öppnar igen 8/7. Vid det laget lär vi ha tappat ytterligare minst två placeringar, efter vårt årliga nederlag i Göteborg.
Det är självklart att många börjar bli oroliga, när vi inte ens har gjort klart med något nyförvärv än. Innan juli är över har vi ytterligare två riktigt tuffa bortamatcher och en viktig hemmamatch. När tycker du att det är rimligt att vi gör klart med de utlovade nyförvärven? Efter 1 pinne på de fyra matcherna i juli och en förmodad kvalplats i tabellen?
Namn: Elisa_1492
Sänt: 2026-06-25 22:34:00
SiggeSluk
Vi kommer ta in spelare. Takkula har redan flaggat för det.
Namn: SiggeSluk
Sänt: 2026-06-25 20:45:00
solnajojje / för att Stanley var en av få spelare som överraskat positivt i år. Tillsammans med kanske Bersant, Zadok, Hove, Geiger och Pavey.
Namn: solnajojje
Sänt: 2026-06-25 20:32:00
SiggeSluk Nu va min fråga angående ditt inlägg om Stanley ? För ser exakt 0 omnämnande om Celina eller Zadok i det inlägget ?
Namn: SiggeSluk
Sänt: 2026-06-25 20:24:00
solnajojje / med Bersant och Zadok out så vad är vi? Bättre än Halmstad och Örgryte, kanske bättre än Degerfors. Tvek om vi är bättre än Västerås, Kff. Definitivt sämre än Blåvitt och BP. Vi kommer få kriga mot lag som är vana att befinna sig i botten.
Namn: Svartgula råttan
Sänt: 2026-06-25 20:14:00
Visst det går att göra sig lustig över Wesström, men han kan åtminstone visa upp 2 SM-guld och en cuptitel på meritlistan. Tvivlar på om vi någon sportchef kommer överträffa det i AIK närmaste 50 åren.
Numera orkar knappt någon bli upprörd över att torska mot Sirius med 0-3 på hemmaplan.
Namn: Elisa_1492
Sänt: 2026-06-25 19:34:00
Wilson är knappast vital för vår framtid varesig sportsligt eller ekonomiskt. Det vore dock trist om vi inte kan använda honom och eventuellt sälja honom under sommaren för att göra oss starkare sportsligt.
Den här sidan har laddats 156841598 gånger sedan 1999-09-14