Svartgul.se
 Kategori:

Just nu är det 236 besökare på forumet.


Regler 


Du måste vara registrerad för att göra inlägg.

Namn: GregerHeger   Visa profil  
Hemort: Kungsholmen
Sänt: 2026-06-28 18:28:00
 Kaffekask

Är helt enig. Vi är på rätt väg.

 

Namn: Elisa_1492   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 18:21:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
kaffekask

Ja just de punkterna tror jag också kommer visa sig vara bland de viktigaste förändringarna. De ger i alla fall bättre förutsättningar för att lyckas.


Bidd

Tror inte det behöver vara motsatser. Tvivlar starkt på att vår trupp är ”åka ur” dålig. Däremot håller jag helt med om och hoppas att man tar in en klasspelare med ledaregenskaper i varje lagdel och avvittrar en rad CM.
Att man säljer Flataker vittnar infalls fall att det lär komma in något där. Takkula har redan hintat om CM och nu lär man väl söka en CB när en gått sönder.
 

Namn: Bidd   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 17:37:00
 Till er som andas morgonluft efter dagens seger och tror att nuvarande trupp ska hålla oss kvar i allsvenskan säger jag bara att jag förväntar mig minst tre tunga nyförvärv nu i sommarfönstret som går rakt in i startelvan. Allt annat är en fatal felbedömning av kvaliten i vårt lag från sportsliga ledningen. 

Namn: kaffekask   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 17:12:00
 Ambro

Sjunk inte så lågt att spela dum och "missförstå"! Du är en bättre srkibent här än så. Forum blir väldigt tråkiga om det ska ske i diskussioner.
 

Namn: Boyd   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 17:05:00
 Kolla reprisen vetja:
https://www.aikplus.se/
 

Namn: kaffekask   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 17:00:00
 GregerHeger

Jo, du är inte ute och cyklar där. Det är många felaktiga beslut som tagits av många under en lång tid.

Det är av just den anledningen som den (by far) bästa förändringen i AIK under de senaste åren har varit fokuset på att förbättra strukturen i den sportsliga ledningen.

- Delat upp roller för att bli mindre personberoende och för att lättare kunna utvärdera personal.
- Strategiska ramverk som säkerställer att den långsiktiga riktningen sett till spelstil följs..
- Förändrat beslutsprocesser för att säkerställa effektivitet och att all information när beslutstagaren.

Osv...
 

Namn: solnajojje   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 16:53:00
 MrQ2000 Han var visst i truppen .
Erik sköt ett skott. Keepern räddade . Victor skött in returen .
 

Namn: MrQ2000   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 16:50:00
 Expressen skriver att det var Flataker som avgjorde ? Vem var det Victor eller Flataker ?
Flataker var väl inte ens i truppen?
 

Namn: Stefanellis_tröja   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 16:24:00
 Sweden21

Victor Andersson
 

Namn: Sweden21   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 15:59:00
 Vem gjorde 3-2 målet? 

Namn: Ritorpsdrutten   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 15:56:00
 Stabiiiil seger!

Undrade först vad det var för blond okänd u-spelare som dundrade in 3-2. Nästa sekund kom jag på att det var VA med ny look.
 

Namn: solnajojje   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 15:56:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Vi spelade vad jag kan se 442 med diamant idag .
Yannick klar 6a .
Filling och Axel anfallare . Taha 10a
 

Namn: GGVS   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 15:53:00
 Vinst med 3-2 efter sent mål av AIK. Tar med mig första halvlek där vi gör mycket bra saker.

 

Namn: Rey   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 15:52:00
 Heron: Nej, Filling var vänsterytter och Geiger sittande mittfältare. 

Namn: Elisa_1492   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 15:44:00
 Medlem1965

Det finns att göra så klart. Dock är mängden inte så farlig om många är unga. Personligen har jag inget problem med många unga kontrakterade om man har en tydlig plan med ex U19-A eller utlåningar eller längre fram med B-laget.
 

Namn: Kakmonstret   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 15:43:00
 Sjukt tråkigt med skadan på Hagen. Såg inte alls bra ut. Men linkade åtminstone av för egen maskin. Skadehelvetet på våra ungdomar fortsätter att grina oss i ansiktet. 

Namn: bostad66   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 15:37:00
 Kouame och Shilla är kanonspelare 

Namn: Heron Stone rat   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 15:36:00
 I laguppställningen ser det ut som Geiger är forward och Filling mf. Spelar vi verkligen så ? 

Namn: Medlem1965   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 15:28:00
 AIK Fotboll har idag kontrakt med 37 spelare, 6 av dem utlånade. 16 av de 31 som finns i AIK:s verksamhet är mittfältare, 4 är anfallare.

Hur hamnade vi i det här kostnadsträsket? Det värsta är att med de 37 under kontrakt riskerar vi att åka ur….
 

Namn: H-åsen   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 15:27:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Al Hakim bör inte få döma en enda AIK match.
 

Namn: Svartgula råttan   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 15:24:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Defensiven högsta prio vid omstart. Edh till höger och Lukas till vänster känns mest stabilt.
 

Namn: Konraldo   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 15:00:00
 Kul läsa att Kouame och Ayari varit bra.
Och Al Hakim är i klass med Kristoffer K…
 

Namn: Rey   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 14:47:00
 Ayari gör det bra som 9:a. Alltid spelbar och får spelet att flyta.

Kouame bra i sin fria roll!
 

Namn: Cap Curt v2.1   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 14:46:00
 Blir fysiskt förbannad av att se Hakims olika bedömningsnivåer av lag.
AIK då släpps allt som vi ska ha, frisparkar och straffar med mera döms ej.
Motståndare får allt med sig, 50/50 situationer, schyssta närkamper blir alltid dömda som frisparkar mot oss..
 

Namn: GGVS   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 14:45:00
 
Riktigt bra första halvlek av AIK och ledning med 2-1. Hur ordinarie startelva VSK har vet jag inte, men AIK kunde gjort 2-3 mål till under första 45…
 

Namn: H-åsen   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 14:31:00
 Kouame har varit bra första 30 minuter och vi borde haft 2 straffar redan. Al Hakim borde inte få döma fotboll. 

Namn: Kakmonstret   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 14:29:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Vi är så sjukt enkla att göra mål på.

Borde vi förövrigt inte haft straff på Kouames friläge?
 

Namn: Johnny Scuba   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 14:28:00
 Är Ayari fortsatt falsk nia? 

Namn: Cap Curt v2.1   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 14:26:00
 Helt sjukt hur dålig Al Hakim är på att döma AIK.
 

Namn: GGVS   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 14:23:00
 Medlem1965:

STANLEY WILSON

Befinner sig i rehabilitering för en skada i ljumsken. Genomför rehabilitering i gym
 

Namn: Medlem1965   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 14:15:00
 Är Stanley skadad eller såld? 

Namn: teamworkspirit   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 11:57:00
 Detta tranferfönster behöver bli ganska bra med åtminstone flera rätt än fel i fråga om spelare ut och in för rätt prislapp. Fortfarande mycket upp till bevis för nuvarande sportsledning,
Man kan inte som vissa supportrar /skribenter här gå höga på ångorna av att skylla allt på vissa aktörer och samtidigt naivt omfamna de nya kaptenerna på skutan.
Takkula är oprövad och verkar i mina ögon mest ha fått jobbet för att han underordnar sig Steele och har liknande karaktär. Det extrema AI spåret som man valt missar mycket i fråga om fotbollsspelare och lagbygge
I alla områden i livet är det farligt och betalar sig negativt i slutändan att ta fram målarpenseln och skapa sina egna sanningar om t ex Berntsens era
Åsikter har man alltid olika såklart,mn att bygga upp åsikter till en slags rättrogen lära och sprida den med alla medel i tid och otid kanske passar i vissa politiska eller religiösa kretsar
Men passar det i fotbollsklubben AIK och dess stora supporterskara? tveksamt säger jag.
 

Namn: Boateng#20   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 11:41:00
 Jardell Kanga vänsterfotad högerytter hade väl varit en perfekt ersättare för Zadok. Gjort 8+3 i Finland den här säsongen. 

Namn: Utmedpacket   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 09:52:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Steken

Budet ligger väl på 11 men samma klubb erbjöd 15-16 miljoner tidigare så möjligt vi kan jacka upp budet. Vi sitter ju inte i samma situation som förut när vi var tvungna att acceptera första bästa erbjudande.

Sen blir det väl inte så mkt kvar oavsett då agenter mm ska ha sitt
 

Namn: Steken   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 07:55:00
 CleciosOstbågar

Är det inte 11m?

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/forhandlar-om-en-forsaljning/

Satan vilket fönster vi står inför, truppen är fortfarande för stor men samtidigt kansle vi tappar Zadok/Celina/Flataker vilka bidragit mycket till årets ganska haltande offensiv.
 

Namn: CleciosOstbågar   Visa profil  
Sänt: 2026-06-28 05:40:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
15 milj för Flatakker är bra. Bra business. Med det sagt så behöver vi göra om en del så José trivs och han gillar inte dom forwards vi har och då är det bättre att sälja.
 

Namn: Svartgula råttan   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 23:37:00
 Karlbergskanalen,
Ok själv kände jag när Nordfeldt värvades att det där är ingen målvakt du vinner titlar med. Fem år senare ser jag inte ut att behöva revidera den åsikten.

”Guldmatchen” Malmö borta omgång 25 2021 där vi förlorar guldet för att Kribba står fastklistrad och lite klassiskt paralyserad på linjen.
 

Namn: Gnaget-förevigt69   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 23:33:00
 Börjar undra om pengar in är det viktiga överallt annat. Nu har vi fått in en rejäl summa slutar det ändå med att vi åker ur ska det rensas i styrelsen enligt mig. 

Namn: GregerHeger   Visa profil  
Hemort: Kungsholmen
Sänt: 2026-06-27 22:40:00
 Om man tycker att Berntsen förstörde mycket, vilket han gjorde genom att bränna pengar, ser man inte då att den gamla styrelsen som först lät den totalt inkompetenta Manne härja vilt och därefter godkände alla värvningar har ett enormt ansvar i att vi befann oss där vi gjorde innan Yohanna såldes?

Om vi nu måste älta det förflutna. Föredrar att se framåt.
 

Namn: Tomas   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 21:47:00
 Skönt med pengar på banken.

Vilka som ska spela och hålla oss kvar i Allsvenskan verkar sekundärt ?
 

Namn: Ambro   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 21:46:00
 Scholes:

Har inte nämnt Berntsen en enda gång, har bara nämnt Wisur. Zadok räddade vår klubb, annars har du rätt i att vi hade gått mot konkurs som en konsekvens av vaskningen av Europa och Allsvenskan ett dyrt sommarfönster på det.

Berntsens totala haveri tog oss till Europa, guldstrid och vår bästa vår någonsin innan det. Det är ingen åsikt.
 

Namn: Alberto Tomba   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 21:46:00
 Maanojas benbrott
Please no bad shorts
 

Namn: grillchips   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 21:24:00
 @Scholes

Tack och lov för att det blev dubbelpost på ditt inlägg. Du har aldrig skrivit det där förut så det behövdes verkligen läsning x 2 för att budskapet skulle sjunka in.
 

Namn: D-Mon   Visa profil  
Hemort: London
Sänt: 2026-06-27 21:20:00
 Hehe Scholes, tyckte du om ditt inlägg så mycket så du körde det på repeat 7 min senare;)
Hur som, ingen sportchef sätter AIK Fotboll AB i konkurs, bara VDn... & styrelsen - om vi ska va korrekta. Så din kritik är självklart ämnad Fredde. Helt ok. Tycker inte heller att han håller måttet.

 

Namn: Scholes   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 21:09:00
 Att Berntsens totala haveri med MT och det truppbygget han nästan satte oss i konkurs med fortfarande har sin förkämpe i Ambro är otroligt.

Att AIK med MT som tränare och Kakan i anfallet inte hade kvalificerat sig för gruppspel och ytterst tillfälligt skjutit upp konkursen förstår såklart alla som sett både AIK och Kakan. Men ändå finns det de som fortfarande inte förstår vilken otroligt viktig riktningsföråndring på påbörjades förra sommaren.

Det vaskades inget europaspel. Det räddades en klubb. Förra vinterns fönster är så otroligt mycket sämre än förra sommarens. De går inte ens att jämföra.

Endast inför -19 går att jämföra med det totala haveriet som Berntsen genomförde. Krävs tydligen att upprepa att han nog är det sämsta som hänt AIK i modern tid.
 

Namn: Scholes   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 21:02:00
 Att Berntsens totala haveri med MT och det truppbygget han nästan satte oss i konkurs med fortfarande har sin förkämpe i Ambro är otroligt.

Att AIK med MT som tränare och Kakan i anfallet inte hade kvalificerat sig för gruppspel och ytterst tillfälligt skjutit upp konkursen förstår såklart alla som sett både AIK och Kakan. Men ändå finns det de som fortfarande inte förstår vilken otroligt viktig riktningsföråndring på påbörjades förra sommaren.

Det vaskades inget europaspel. Det räddades en klubb.
 

Namn: Ambro   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 20:51:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Clabbe1891:

Det värsta är ju att vi totalt vaskade ett Europaspel som vi hade jobbat hårt för att nå och en toppstrid där vi låg bra till, och försämrade vår ekonomi mycket mer på det. Men sen kom Zadok och räddade ekonomin iaf, så spelar väl mindre roll nu utöver att vi fortfarande lider sportsligt.

kaffekask:

Kritik? Måste väl vara den största hyllningen FS kan få? Sen att Wisur verkar varit minimalt involverad har väl inget med det att göra.
 

Namn: Koltrast   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 20:35:00
 Stefanellis_tröja: Tyvärr drog Nico korsbandet nyligen och är borta länge. Tråkigt på alla sätt. 

Namn: Rourke   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 20:22:00
 Om prio är rutin och svenskar för att inte ta upp utlänningskvot så tycker jag Isaac Kiese Thelin och David Moberg Karlsson hade kunnat vara intressanta.

Båda har stora erfarenhet och rutin vilket vi verkligen saknar i laget.

David är duktig på gå förbi sin motståndare men har också mkt poäng i sig. Snabb och bra k presspelet, nyss flyttat hem till Nykvarn.

Isaac är tung och bra i boxen och har också ett bra grundspel i sig. Tycker vi saknar tyngd i boxen i år.

Ingen av dom lär bli superdyra dessutom. Talar emot är såklart åldern.
 

Namn: Bidd   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 19:57:00
 Vi gör oss av med Flataker som var vår bäste forward hösten-25, för att han inte passar in i vår tränares spelstil och vår tränares soelstil är på väg att ta oss rakt ner i superettan. Det här börjar bli riktigt pinsamt nu.
Antingen har ledningen lyckats bra i att hemlighålla att sommarfönstret kommer innehålla tre-fyra riktiga supervärvningar som håller hög allsvensk nivå eller så är det ett luftslott med drömmar om att sälja befintliga unga spelare dyrt fast nära ingen av dem håller allsvensk klass.
Skitorolig för det senare och en katastrofhöst.!
 

Namn: kaffekask   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 19:38:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Så Söderberg har antingen sagt till för lite vid värvningarna (kritiken han fick när Berntsen var sportchef) eller helt tagit på sig sportchefsansvaret och bänkat HoR vid värvningar (kritiken nu).

Schrödingers hatt!
 

Namn: Clabbe1891   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 19:12:00
 Tycker också att Wisur Hansen gled förbi utan att få någon speciell kritik.
Koame är ju en jätte konstig värvning , får vi hälften av pengarna tillbaka där så är de ju bra.
Helm - otur med skador men de känns som han inte kommer spela 1 minut iår.
Nissen - ja skadad , men jag är är tveksam, kändes lite svag i duellspelet , de man sett.
Olofsson- trodde mer på honom , men tränaren verkar inte tro på honom.
Flataker - har inte utvecklats som man hoppades , känns lite för långsam och ibte heller så stark i target spelet.
 

Namn: Ambro   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 19:01:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Kaffekask:

Det var ju Herish i kommunikation med Söderberg och agent17 som rodde hem Zadok enligt alla rapporter.

Är väl helt omöjligt att säga att hans fönster var bra varken sportsligt eller ekonomiskt utifrån hans egna transfers? Inkl uppflyttade juniorer osv. Men visst, visar det sig att han hade en större del i Zadok än vad allt tyder på så är jag beredd att omvärdera bedömningen till det bästa fönstret någonsin.
 

Namn: kaffekask   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 18:54:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Sedan att Erik inte fungerar i Josés fotboll är ju rätt tydlig. Brunkigheten väger inte upp för hans misstag och bristande teknik... så att sälja honom är nog rätt! Där håller jag med dig.

Vi har ju Max Karimatsenga från U19 som känns viktig att få upp!
 

Namn: kaffekask   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 18:41:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Ambro

Wisurs enda fönster blir bisarrt? Känns väl rätt överdrivet?

Om vi bortser från Filling, Geiger och Järeteg som flyttats upp och gjort jävligt bra ifrån sig (äran faller ju lite på sportchefen men absolut inte lika mycket som vid rena värvningar) så värvades Flataker, Yohanna, Olofsson, Nissen, Helm och Kouamé in.

Knappast världens sämsta fönster?

Nissen är väl ända som känts sisodär. Helm har ju varit nästintill konstant skadad. Så den är svår att bedöma.

Vi såg ju nivån på Kouame i vintras. En av de absolut bästa på försäsongen. Inte riktigt kommit upp i samma nivå på våren men det känss säkert att han når upp till den igen.

Olofsson såg riktigt vass ut i vintras också. Lirat mycket i Norges andradivision. Tillbaka om en månad när vi är i akut behov av mittback. Bra timing.

Yohanna har ju varit riktigt bra... mer behöver inte sägas där...

Erik var ju vår bästa spelare i höstas. Wisur kan ju absolut inte lastas för att spelaren inte passar in i nya tränares spelstil, när både spelstilen skiljer sig enormt från den som förra tränaren stod för, till vilket Erik värvades till?
 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 18:15:00
 Ambro:

Håller helt med om fjolårets katastrofala sommarfönster. Att vi aldrig ersatte Kakan med en mer meriterad anfallare och sen på sista dagen av fönstret tömde spargrisen för en offensiv mittfältare som ingen efterfrågade.

Sen skriver jag inte under på att Flataker varit en direkt misslyckad värvning och jag tycker han gjorde en stark höst efter förutsättningarna.
 

Namn: Ambro   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 17:40:00
 Karlbergskanalen:

Han kom också in i en tid när vi hade Europaspel och potentiell guldstrid framför oss, och senare la 10+ miljoner på Kouame.

Både det sportsliga och ekonomiska värderat är det en fullständigt usel utfall, skön karaktär och bra käklinje i all ära
 

Namn: Ambro   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 17:29:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
En ren dumpning såklart.

Wisur Hansens enda fönster blir bara mer och mer bisarrt, inte bara för kollapsen den gav den sommaren och hösten. Definitivt uppe bland våra sämsta någonsin nu.
 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 17:25:00
 Inga stora summor som nämns för Erik, men han kom billigt i en tid när vi behövde vända på varje öre och han har kämpat med bravur från första dagen.

Detta borde ju innebära trupputrymme för en ny mer färdig anfallare, gärna någon med längd, styrka och tyngd i straffområdet. Hoppas det finns färdiga namn det redan jobbas på så att vi inte behöver vänta tills deadline day.
 

Namn: Maanojas benbrott   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 15:58:00
 Hoppas att AIK Shop tar in fler badshorts. Riktigt cleana. Kan inte bara varit jag som var sen på den bollen?! 

Namn: Frazze55   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 15:37:00
 Flataker först ut i sommar, kommer följas av minst 2-3 till.
Truppen bantas och Jose kan ta in spelare som passar vårat sätt att spela. Lycka till Flataker, en riktig kämpe.
 

Namn: Kenny Karate   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 15:16:00
 Snarare så att Nordfeldt inte står i landslaget för att Sverige behövde ändra spelstil efter 1-5 mot Nederländerna.

Det beror inte på att han borde ha tagit något av målen - att Widell Zetterström är yngre, mer atletisk och bättre på just att rädda skott har varit klart från början. Att Kribben ändå stod mot Tunisien och Nederländerna beror på att han är bättre i spelet med fötterna - då försökte vi rulla bakifrån, mot Nederländerna kom Widell Zetterström in och tjongade upp den så långt och rakt som möjligt varje gång.

Som Potter sa ”de har olika egenskaper” - och det här var helt i linje med att plocka in en kvick jävel på topp och en mittback på innermittfältet.
 

Namn: Big Phil   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 13:50:00
 Fulham köpte loss han för ungefär samma summa som vi fick från Bayern så det blir ingen vfk att tala om. 

Namn: Agenten   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 13:45:00
 Har vi vfk på Kuse? Hur mycket isåfall? 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 12:54:00
 Kribben håller hög allsvensk klass, annars hade såklart landslaget aldrig varit aktuellt. Skulle säga att han är top-3 i AIK de senaste 25-30 åren tillsammans med Asper och Turina. Därmed inte sagt att han alltid gör klockrena insatser, men positionen är väldigt utsatt och misstag blir ofta direkt avgörande. 

Namn: Rotborsten   Visa profil  
Hemort: Solna Råsunda
Sänt: 2026-06-27 12:51:00
 Tycker inte att det var Nordfeldts fel i 1-5 förlusten. Det var den svaga backlinjen och mittfältarnas usla hemjobb som ställde till det. Zetterström var bra men räddningar han gjorde kunde även Nordfeldt ha gjort, idioträddningar har han gjort många. 

Namn: AIKISBEST   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 12:49:00
 @Karlbergskanalen

Nu hänger jag inte jätte-med i agenturklimatet, men likt med reklam tycker jag alltid att det är suspekt när man brer på som man gör, och jag har ingen aning om ifall 16 mål på 19 matcher i "DRC" är så bra som det sägs, jag visste knappt ens att de hade en liga, om jag ska vara ärlig.
 

Namn: Svartgula råttan   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 12:36:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Nordfeldt är ingen förstamålvakt i VM. Tycker dessutom Robin Olsen och Törnkvist är bättre alternativ än Nordfeldt.

Jag tror de flesta ser fram emot den dagen vi har en målvakt i AIK som kan dominera straffområdet.
 

Namn: Utmedpacket   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 12:29:00
 Dixi

Kanske för att han släppte in 5 matchen innan och såg allmänt rädd ut
 

Namn: Dixi   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 11:39:00
 Vet någon varför Kristoffer inte stod senast?
 

Namn: solnajojje   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 10:29:00
 Medans Kribba varit på Vm så hade alla hans lagkamrater 2 veckor semester . Såg inga protester då ? ”Dom e . Betalda idrottsmän dom behöver ingen semester ” . Måste vara en av dom mera korkade argumenten jag sett …
Jag blir inte förvånad om han får en vecka återhämtning när han kommer hem . Inte direkt en månads semester han varit på …
 

Namn: Flempanrat   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 10:22:00
 Alberto Tomba

Konkurrens? Ytterligare en anledning till att inte vänta med spelare in tills fönstret öppnat. Det är bara att jobba hårdare, bättre, mer effektivt och snabbare.
 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Länktips: http://www.krcgenk.be/en/news/6229/krc-genk-welcomes-elie
Sänt: 2026-06-27 10:21:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Mpungu Kongolo verkar varit hos KRC Genk senast (men inte fått förlängt?).

Hans europeiska agentur(?) publicerade nedan nyligen:

Elie Mpungu Kongolo – 18 years old

A dynamic striker, Elie Mpungu Kongolo boasts incredible statistics with 16 goals in 19 matches in DRC. Standing at 1.73 cm he is currently on trial with KRC Genk.

An explosive player with a resolutely goal-oriented approach, Elie stands out for his blistering speed, his ability to beat opponents one-on-one and his keen eye for goal. His constant runs and clinical finishing make him a particularly dangerous striker for opposing defenses.

Versatile in attack he can play both as a modern center-forward and on the wings where his ability to cut inside allows him to create space and quickly get into finishing positions.

⚽ Strengths:

▶️ Speed ​​and explosiveness
▶️ Running runs and dribbling
▶️ Effective finishing
▶️ Sense for goal
▶️ Attacking versatility
▶️ Ability to attack space in behind the defense

His visa expires on 30 May and he will return to the DRC.
 

Namn: GGVS   Visa profil  
Länktips: http://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/besked
Sänt: 2026-06-27 10:16:00
 AIK testar talang… 

Namn: Medlem1965   Visa profil  
Sänt: 2026-06-27 09:02:00
 Nordfeldt är anställd av AIK, han sitter på en av de högsta, om inte den högsta lönen i laget. Han är professionell idrottsman.Han har spelat två matcher på en månad, AIK har tuffa matcher när allsvenskan börjar nästa helg. Ger de honom ledigt är vi slappare än vi borde. 

Namn: D-Mon   Visa profil  
Hemort: London
Sänt: 2026-06-26 22:43:00
 ...fast är inte Takkula & Steel anställda för att göra just det? Hitta bättre än andra & kunna avsluta affären?!

Eller tänker du annorlunda Tomba?
 

Namn: Alberto Tomba   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 22:08:00
 Självklart har Takkula och Steel en plan. Sen är det ju fler klubbar som är ute efter samma spelare som vi så det är ju inte ”bara att”. 

Namn: D-Mon   Visa profil  
Hemort: London
Sänt: 2026-06-26 20:26:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
...som målvakt är det bara att ställa sig i buren direkt efter hemkomst (om Chefstränare väljer så).
De är ju inte direkt ett maraton de sprungit...
 

Namn: solnajojje   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 20:20:00
 Medlem1965 Han får nog ledigt 1-2 veckor innan. Han ansluter … 

Namn: Medlem1965   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 20:16:00
 Förlorar Sverige på tisdag, så kommer Nordfeldt hem på torsdag och kan spela mot Blåvitt på söndag. 

Namn: Stefanellis_tröja   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 19:29:00
 Sedan vill jag bara slå död på derbymyten. Sedan 2015 har vi 19-12-11 matchen efter derbyn. 

Den här sidan har laddats 156856357 gånger sedan 1999-09-14