Svartgul.se
 Kategori:

Just nu är det 193 besökare på forumet.


Regler 


Du måste vara registrerad för att göra inlägg.

Namn: Hep   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 17:26:00
 @ Karlbergskanalen

Fast den lilla detaljen ska väl inte hindra GF från att rätt länge diskutera hur fel det skulle kunna ha varit. Så enkelt ger vi inte upp.
 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Länktips: http://x.com/herishsadi/status/2069796579213443334?s=46
Sänt: 2026-06-24 16:58:00
 Herish verkar dementera hela grejen med att plocka in ett halvt lag på en gång, gott så!

https://x.com/herishsadi/status/2069796579213443334?s=46
 

Namn: Elisa_1492   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 12:04:00
 Karlbergskanalen

Håller med. Hoppas också man ska kunna ta in ett par unga mer färdiga yttrar som ersättare. Dock hoppas jag faktiskt allt mest på att man tar in en riktigt bra striker. Då kanske laget blir bättre även om vi skulle ersätta Celina med VA och Zadok med Filling.
 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 11:59:00
 Elisa_1492:

Aa absolut, de slutgiltiga formerna för det här samarbetet blir såklart avgörande, håller med om det. Scenariot du beskriver kan jag absolut ställa mig bakom.

Sen har jag väl låst mig lite vid hoppet att vi i god tid skulle kunna ta in ett par mer framstående talanger som redan nu kan gå in i A-truppen för att potentiellt ersätta våra förlorade yttrar. Signalerna om att vi då sumpat en mer färdigbakad Angelo för att istället ge oss ut på ett annat diffusare Afrika-äventyr kan mycket väl visa sig vara en överreaktion från min sida, vi får se.
 

Namn: Elisa_1492   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 11:48:00
 Karlbergskanalen

Förstår och ser också osannolikheten i att de skulle ha så många sjuka talanger exakt samtidigt. Vi får så klart se men jag tror inte nödvändigtvis att vi kommer kontraktera någon. Kanske 1-2. Kan ju också vara ett socialt och taktiskt utbyte för att skicka hem spelarna till Nigeria med bättre fotbollskunskaper.
 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 11:40:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Elisa_1492:

En stor talangfabrik vore ju trevligt så länge vi har möjlighet att ta hand om alla och ge dem nödvändig speltid i U-lagen. Om det sen visar sig att det är just Ikon Allah som sitter på alla de främsta talangerna i Afrika så kan vi såklart ta in bulken därifrån, men känns väl hyfsat osannolikt att de gör just det?

Är detta det mest effektiva sättet för AIK att hitta nya talanger, dvs ta in dem i bulk och kontraktera dem under flera år för att hoppas att någon av dem håller måttet eller bör vi istället fokusera på ett fåtal från olika akademier men med högst potential? Vad gör vi om dessa sex talanger inte tar steg framåt under 12 månader, sitter vi kvar med dem i 2-3 år till och får svårt att plocka in nästa bulk?

Jag förstår att det finns intresse från akademi och agentur att enkelt kunna strömma spelare till Europa och till en klubb som AIK för risken de tar är minimal, men är det verkligen den bästa och mest effektiva strategin för oss? Hade detta ens varit på tapetern om vi inte fått tidernas lyckoträff med Yohanna? Återigen, samarbeten är bra under rätt förutsättningar - men om vi låser en stor del av vår kapacitet till en specifik akademi eller en viss agentur så behöver det inte nödvändigtvis vara det bästa för oss.

I fallet med Yohanna var det hardcore gerilla-scouting på plats från Herish som avgjorde att vi lyckades, men nu kommer alltså Ikon strömma de bästa talangerna direkt till oss utan att andra klubbar ska kunna involveras och de har redan sex till på lager märkta för oss. Jag ställer mig väldigt skeptisk till det och det är raka motsatsen till hur vi hittade och lyckades med Yohanna. Det hade varit betydligt mer naturligt om vi med Yohanna-succen i bagaget istället försökte ta ett steg upp i hierarkin och locka de fåtal talanger som mer tydligt börjat sticka ut (som exempelvis någon som redan sitter med U20-landslagsmeriter).
 

Namn: ilimor   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 10:57:00
 Flempanrat

Sant. Tänk om man hade blivit supporter till ett lag som får fördelar av domarkåren, tyvärr inget vi får uppleva.
 

Namn: Elisa_1492   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 10:24:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Personligen älskar jag att AIK slår på stort när det gäller antal unga spelare med potential. Det kostar nära på ”ingenting” och det räcker att någon enstaka lyckas för att det ska vara grymma affärer. Äntligen ser AIK ut att ta kliv mot att bli en talangfabrik på riktigt. Manhattan allt för länge lutat sig mot den egna akademin med svenska spelare från främst närområdet och tagit in 1-2 unga spelare utifrån. Det har ”räckt” för att någorlunda upprätthålla oss som en toppklubb men det här är precis rätt väg för att nu vår fulla potential.
Sen räcker det självklart inte med att ha en stor massa tonåringar utan behöver givetvis också göra en rad bra saker för att det ska bära frukt.

Det här kommer bli så bra. Har vi lite flyt har vi runt 300 miljoner netto in om Ayari och Wilson säljs. Just det med just den här tajmingen är en hel del flyt om allt det slår in. Dock är den gemensamma nämnaren försäljning av unga spelare.


Karlbergskanalen

Jag tror absolut man vill ha en mindre andel spelare som är kontrakterade till A-truppen. Det är dock ingen motsats till att ha många kontrakterade spelare i akademins topp.
För min del kan vi gärna ha ett U19/U17 med upp mot 60 kontrakterade spelare där många kommer utifrån för att höja både nivå i träning, match och utveckling. Där det kanske blir svårare för egna svenska spelare att få tillhöra U17/U19 såsom det länge varit. En professionalisering av U17/U19.
 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 10:20:00
 solnajojje:

Nej jag tror ingen tänker sig att alla sex är blivande världsstjärnor - frågan är mer om det är effektivare att hämta in en bulk av spelare från en och samma akademi än att försöka handplocka de bästa från hela kontinenten.

Sen kan man tycka att det ena inte utesluter det andra, men återigen är det för AIK den bästa lösningen att ta hand om en startelva afrikanska talanger på svensk mark eller bör vi fokusera intresset på ett fåtal individer som har högst potential (såsom exempelvis denne Angelo med U20-landslagsmeriter)?

I tider av att vi önskar en mer kompakt truppstruktur hade i alla fall jag sett framför mig en mer effektiv och fokuserad selektering.
 

Namn: Seguis skäggväxt   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 10:04:00
 Det föds fler barn i Nigeria än i hela EU och USA. Med nyfunnen status i landet är det helt rätt läge för AIK med strategiska samarbeten överallt i landet. Varenda nigerian borde se AIK som vägen till fotbollskarriär.

Dags för lite fler svenska samarbetsklubbar för att sprida ut speltid och inte slå ut egen akademiverksamhet?

Nigeriaspåret2040
 

Namn: Hep   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 09:58:00
 Klart det verkar lite skevt att ta in sex spelare på en gång. Hade deras klubb varit full av Zadoks skulle de kanske spelat i Champions Leage nu.

Eller så är det ett rätt smart sätt att låta de komma i grupp och på det sättet vara trygga och kunna fokusera på att spela bra fotboll. Jag vet i alla fall att om jag skulle skickats över halva jorden ensam när jag var 18 skulle jag nog inte kunna prestera mitt bästa.
 

Namn: solnajojje   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 09:56:00
 Karlbergskanalen Vi har haft flera olika spelare från azzam här. Dom har främst spelat med u17 och u19. Varit med på turneringar och dyligt . Mest aktuell nu är så klart Shilla . Gjort det väldigt bra med u19. Å bör nog vara aktuell att flyttas upp i A truppen permanent snart .
Klart dessa 6 spelare inte är kommande världsstjärnor alla 6. Det fattar väl alla ?
 

Namn: YumYum   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 09:35:00
 Jag har inget emot att vi kan sälja bra spelare vidare. Men jag stället mig ändå lite frågande vad för intentioner vi har med dessa samarbeten. Är det för att hitta bra spelare som kan gå in och göra skillnad för laget, eller är det att ta in dem för att tjäna pengar på dem?

I slutändan vill ju jag ändå att fokus måste ju i första hand måste vara att spelarna ska gå in och prestera för oss.
 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Länktips: http://footy-africa.com/aik-set-to-sign-six-more-nigerian
Sänt: 2026-06-24 08:55:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Solna Jojje:

Ok tack för informationen.

Samarbeten överlag är såklart en bra grej, men är ju rätt orimligt att just denna akademi från norra Nigeria skulle sitta på en ström nya världsspelare. Varför kan vi inte bara handplocka 1-3 från hela kontinenten efter bästa förmåga - eller är tanken att göra det också och sen sitta med en hel startelva kontrakterade afrikanska ungdomar?

Jag är för dåligt insatt i Azzam-samarbetet, men vilka spelare har vi tagit in därigenom?

https://footy-africa.com/aik-set-to-sign-six-more-nigerian-youngsters-after-yohanna-success/
 

Namn: solnajojje   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 08:45:00
 Karlbergskanalen Pratas om ett samarbetsavtal liknande vi har med azzam . Lär först och främst vara aktuella för u19. 

Namn: Dixi   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 08:33:00
 En skrivregel, om vi nu ska skriva om tex Degerfors IF så ska vi inte skriva DIF utan Dif, man ska skriva som man uttalar det. 

Namn: Flempanrat   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 08:31:00
 ilimor

Nej, det handlar om vilka lag som står på planen. FI-FA har stått på Englands sida sedan 1966.
 

Namn: Flempanrat   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 08:30:00
 Karlbergskanalen

Hahaha. Alltid likadant. AIK lägger alla ägg i samma korg och tror att blixten slår ned på samma plats varje gång.
 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 08:16:00
 Uppgifter: AIK tar in sex spelare från Yohannas tidigare klubb: https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/uppgifter-aik-tar-in-sex-spelare-fran-yohannas-tidigare-klubb

Måste väl röra sig om provträningar?
 

Namn: ilimor   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 07:00:00
 Ghana rånade på en solklar straff där VAR inte gör någonting. Är domarna dåliga blir det feldömt oavsett vilka verktyg dom får. 

Namn: iallafall   Visa profil  
Länktips: http://www.helagotland.se/sport/futsal/artikel/destinatio
Sänt: 2026-06-23 22:56:00
 Steely Dan

Såg ut så men det är något annat kladd
https://www.helagotland.se/sport/futsal/artikel/destination-gotland-cup-lockar-fotbollsstjarnor/lwooz37j
 

Namn: Flempanrat   Visa profil  
Sänt: 2026-06-23 22:41:00
 Steely Dan

Han kallas väl inte Mange mjukglass för inte?
 

Namn: Steely Dan   Visa profil  
Sänt: 2026-06-23 21:41:00
 Eh..har Mange Eriksson en CO-tatuering på högerarmen? (Firman)
såg han i kortärm på svt nyss...
 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Sänt: 2026-06-23 21:25:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
finskAIKtango:

Det finns alla möjligheter att sumpa en sån här värvning genom arrogans eller självbelåtenhet. Mycket möjligt att vi trodde det var klappat och klart efter Yohanna-succén och började krångla eller ställa nya krav som inte uppskattades av Angelo eller hans entourage. Därtill att diffen är långt ifrån en betydelselös klubb med sitt nyliga Europa-äventyr och Jamestown i ryggen. Bara att läsa hur de beskriver sin gedigna scouting i sitt pressmeddelande - inte direkt en klubb som visar obeslutsamhet vilket såklart kan smickra vilken spelare som helst.

Hade jag själv stått mellan två nya potentiella arbetsgivare varav den ena gjort sin läxa och velat signa direkt och den andra drar ut på det och vill ta ytterligare en intervjurunda så hade i alla fall mitt val varit givet.

Sen har vi inte direkt mycket kapital på kontot i dessa frågor bildligt talat. I stort sett samma gäng som satt passiva hela förra sommarfönstret och sen tömde hela pengapungen på en offensiv central mittfältare som ingen efterfrågat fem-i-tolv på deadline day. Därtill att man plockade in en vänsterback som inte hann bli spelredo förens ett par matcher in i serien. Finns liksom noll utrymme för passivitet och missräkningar om vi ska greja det här. Planen måste vara mer explicit än någonsin och exekveringen minst lika precis.

Men, och det är ett stort men, så vet jag såklart inte vad som hänt i detta fall. Kan såklart vara så att han inte sett tillräckligt bra ut och att vi är nära att signa bättre alternativ. Det kan vara att vi inte velat mäta oss med diffens ekonomiska muskler. Det kan varit att spelare och/eller säljande klubb ställt orimliga krav och klausuler vi inte accepterade.
 

Namn: CJ Von Gnaget   Visa profil  
Sänt: 2026-06-23 21:01:00
 Det är just det att han beskrivs som en liknande spelartyp som Zadok, han var bla på provspel hos Man City efter han var hos oss, som gör det rimligt att tro att vi fått backa pga prislapp.

Hoppas du har rätt, att ngt riktigt bra är på gång. Men att pengar pratar, även när dom erbjuds från sambolevande plastapor (i pyjamas?) är ett fotbollsfaktum så sant som något
 

Namn: Kakmonstret   Visa profil  
Sänt: 2026-06-23 20:54:00
 FinskAIKtango// Ryktet om Shedrack Egboh, ytterligare en vänsterfotad högerytter med kvicka fötter, dök ju upp ganska tätt innan man hörde att dif var och ryckte i Angelo. Ja vet inte riktigt vilka växlar man ska dra av detta. Men jag tror ju knappast man hade för avsikt att värva dem båda. 

Namn: finskAIKtango   Visa profil  
Hemort: Stockholm
Sänt: 2026-06-23 20:40:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
@ CJ
Hahaha
Nej men jag är på riktigt enbart en simpel supporter, men råkar även vara nära vissa personer. Och det är inte bara gällande Yohanna. Igen jag är verkligen inte här och skriver för att skrävla eller liknande utan mer för att försöka mana till lugn och sans :)
Jag har som sagt var inget jag kan säga mer än att ibland måste man låta det sunda förnuftet tala och bara pluss ihop 1+1.
Det skulle aldrig ske en budgivning om honom mellan klubbarna eftersom om AIK hade velat haft honom hade han redan varit signad och presenterad oavsett ”bud” här och nu på några kronor hit eller dit eftersom det även finns ett långsiktigt perspektiv som många tar hänsyn till. Och i det långsiktiga perspektivet är inte att gå till diffen det bästa tänkbara oavsett om man får in några extra kronor IDAG eftersom det med sådana här värvningar inte är det som spelar en avgörande roll.
Det roliga är att det inte är någon som reflekterar över att denna Angelo är som profil exakt en ”klon” av vår Yohanna dvs en vänsterfotad högerytter- ngn måste väl ändå förstå att det vore ju helt absurt om vi skulle ”missat honom” eller med Yohanna affären i färskt minne skulle dra oss ur en affär eftersom en sådan här affär inte kostar särskilt mycket i just detta skedde utan snarare när det blir aktuellt med en vidareförsäljning.
Ta det snarare som en desperation från dif i sin strävan efter att få samma lyckträff som oss- sen håll tummarna för att vi får till den RIKTIGA lyckträffen med eventuell ersättare ;)
 

Namn: CJ Von Gnaget   Visa profil  
Sänt: 2026-06-23 20:23:00
 En simpel supporter med "nära band" till agenter.. ? hähä.

Det faktum att DIF, oavsett hur många mer eller mindre kreativa namn man kallar dom, även efter försäljningen av Yohanna, är en betydligt rikare klubb än AIK är ju värt att nämna. Har det blivit ngn form av budgivningsrace så har vi såklart fått vika in hovarna och gå efter ett annat alternativ..
 

Namn: ilimor   Visa profil  
Sänt: 2026-06-23 19:52:00
 Trollet

Hittar du själv inte klippen när det kastas saker mot spelare som firar mål så jag behöver posta dom åt dig? Exempelvis fick Elfenbenskustens spelare saker kastade mot sig när man firade mål mot Ecuador.
 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Sänt: 2026-06-23 19:09:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Opolo:

Helt jävla sanslöst om så är fallet.

finskAIKtango:

Bättre än en U20-landslagsman från Nigeria?
 

Namn: finskAIKtango   Visa profil  
Hemort: Stockholm
Sänt: 2026-06-23 18:51:00
 Angående diffens värvning av liraren från Nigeria tror jag inte att det är mer komplicerat än att vi har ett annat och förhoppningsvis vassare alternativ på g med samma representation som Yohanna och ska inte tolkas negativt…
Kan tillägga att jag har nära band med just av en av Yohannas representanter - utan att nämna namn eller på ngt vis säga att ”något är klart” ….
Fortsatt trevlig helg på er alla gnagare :)
 

Namn: Opolo   Visa profil  
Sänt: 2026-06-23 18:03:00
 Tror vi missat rejält på Angelo tyvärr. Mössan i handen om det stämmer att Takkula ville se honom live en gång till och gick bet på det. 

Namn: Murmeldjur   Visa profil  
Sänt: 2026-06-23 17:27:00
 Hej, nyreggad för inlägg på forumet men har med intresse följt diskussionerna i ganska många år.
Precis som alla andra vill jag att vi vinner alla matcher, vare sig det är serie, cup eller träningsmatch. Men träningsmatcher är ju ändå lite annorlunda. De är ett tillfälle för tränaren att prova och testa. Prova nya spelare, andra roller, nya varianter i spelet mm. Ibland blir det bra, ibland blir det dåligt. Men oavsett bra eller dåligt så ger det svar på olika frågor som tränaren har. Svar som kan vara nog så viktiga i kommande, viktigare matcher.
Självklart ska vi inte vara nöjda med en förlust, jag är också besviken. Men jag tror vi bör vara lite försiktiga med att ta en förlust i en träningsmatch som intäkt för att vi kommer att spela i Superetten nästa år.
 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Länktips: http://fotbolldirekt.se/silly-season/officiellt-djurgarde
Sänt: 2026-06-23 17:25:00
 Jahopp, den tilltänkta Yohanna-ersättaren som vi lockat och pockat på i ett års tid väljer alltså värsta antagonisten istället. Vill ju gärna tro att det beror på att vi har något bättre på gång, men magkänslan säger något annat. 

Namn: Boyd   Visa profil  
Sänt: 2026-06-23 17:01:00
 Nu får de fan se till att värva lite. 

Namn: Sin Nombre   Visa profil  
Länktips: http://Fotbollens ABC
Hemort: Blackeberg
Sänt: 2026-06-23 16:51:00
 "Vi kommer inte upp i nivå"....när förväntas "vi komma upp i nivå"? Träningsmatcher är ett bra tillfälle för att skapa en vinnarkultur.... 

Namn: Johnny Scuba   Visa profil  
Sänt: 2026-06-23 13:15:00
 Discofisken

Hallå där! Det här är GF och här inne vill vi inte veta av något annat än ett linjärt tänkande.

 

Namn: Discofisken   Visa profil  
Sänt: 2026-06-23 13:09:00
 Det måste väl vara ok att vara kritisk/besviken över en förlust oavsett om det är en träningsmatch, eller inte?

Jag tycker inte heller att det tillför något att börja ropa om superettan, det är en eventuell konsekvens om inte laget tar fler poäng, oavsett hur det ser ut på vägen dit.

Jag tycker att vi gör rätt med den "nya" vägen. Men jag blir oxå lika arg när vi presterar dåligt. Båda tankarna får plats i huvudet samtidigt.

 

Namn: solnajojje   Visa profil  
Sänt: 2026-06-23 10:53:00
 Heron Stone rat Amel spelade hela 2A halvlek…
Men ja det va en träningsmatch . Första matchen efter semestern . Viktigt att få matchminuter i benen på spelarna . Samt fortsätta jobba vidare på spelidén . Som en så länge sitter bra mellan straffområdena . Men vi saknar kvalité i respektive straffområde. Både offensivt och defensivt .
 

Namn: Stefanellis_tröja   Visa profil  
Sänt: 2026-06-23 10:41:00
 Heron Stone Rat

Pittas
 

Namn: Heron Stone rat   Visa profil  
Sänt: 2026-06-23 10:25:00
 ”Bara en träningsmatch”? Det var väl en träningsmatch också för Kalmar, i så fall.
Jag tror många sätter alldeles för stort hopp till de fantastiska nyförvärv vi ska få in om någon månad. Det är verkligen inte lätt för en spelare, hur bra han än är, att direkt anpassa sig. Nytt spelsätt, nya lagkamrater och tränare. Kanske ny bostadsort och nya privata förhållanden.
Mujanic är ett bra exempel. En dokumenterat bra spelare som värvades för att styra vårt mittfält. Efterträdare till Anton var det väl tänkt. Vad är det som inte funkar? Fick han ens komma in mot Kalmar?
Någon som vet mer om honom?
 

Namn: AIK-Kosmos   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 23:58:00
 Vänligen nämn inte för trollet att fotboll är en människas sport. Där det samlas folk för att kolla på 22 startsspelare.

"Den högsta publiksiffran som någonsin noterats är 174 000 (enligt Fifas hemsida) som såg Brasilien-Uruguay (1-2) 1950. Det är den officiella siffran, en del källor anger ännu högre siffror, en siffra som ofta nämns (bl.a. i Guinness rekordbok) är 200 000."
Avd publik i vm.

"Under grundserien för MLS 2025 var den genomsnittliga publiksiffran 21 988 åskådare per match. Den totala publiksiffran för hela säsongen landade på drygt 11,2 miljoner fans.Detta innebar en minskning med cirka 5,4 % jämfört med det historiska rekordet från föregående år (23 234), men innebar ändå att ligans popularitet låg kvar på en stark nivå i linje med de senaste årens."
 

Namn: ragulf   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 23:51:00
 finskAIKtango
Kan man inte kräva att spelarna gör sitt bästa även om det är träningsmatch?
Att spela lite "skön" träningsmatch gör man väl på lagets egna träning.
 

Namn: finskAIKtango   Visa profil  
Hemort: La onda
Sänt: 2026-06-22 21:49:00
 Chilla
Alla
Det har idag varit en ”skön” träningsmatch ungefär som när du ( OM du) går till gymmet och håller igång för att inte gå ner sig.
Låt vara att allt inte är perfekt men vi är iaf inte bajen och deras plastmatematiker som räknar 1+1 = 500
Vi är en konstant svensk och skandinavisk gigant oavsett resultat mot Kalmar under sommarlovet
Håll ihop alla och sluta gnäll som f ***or
 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 21:39:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Det är frustrerande att vi som Elisa_1492 skrev är en VFK från Ayari och ytterligare någon lite större transfer ifrån att kunna spendera vad som krävs för att förstärka ordentligt. Även om allt det där går i lås till slut kan pengarna lika gärna dyka in efter att vårt fönster stängt eftersom bland annat Premier League stänger aningen senare.

Illa nog att matchen mot Götet går av stapeln innan fönstret öppnar, och ska väl mycket till att eventuella nyförvärv skulle få starta utan de sedvanliga inskolningsveckorna.
 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 21:28:00
 Angel Avdic skriver nu att diffen är en läkarundersökning ifrån att värva Agbejoye som vi bekant haft på radarn minst ett år. Har vi något bättre på gång, eller är vi sena på bollen som Flempanrat är inne på? 

Namn: Bidd   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 21:21:00
 Bergsget; alltid lika upplyftande att se att det finns optimister. Självklart kan vi hänga kvar, behövs bara lite stolpe in och lite skador på kommande motståndare,’
Allvarligt, det AIK som idag finns tillgängligt i vår trupp är solklart en kandidat att få spela Superettan 2027. Att vi lyckats hitta en diamant i Afrika som ger oss 170 millar räddar oss inte kvar eftersom i stort samtliga övriga under 23 år inte är nära att hålla bra allsvensk nivå. Fakta. Självklart kan det se annorlunda ut men det behövs minst tre, troligen 4 nyförvärv, en i varje lagdel, som samtliga är bättre än den bästa vi har idag i varje lagdel, för att säkra nytt kontrakt. Toppa det med ett stort frågetecken för vår tränare.
 

Namn: Schalke   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 21:05:00
 Vi problem.. stora problem defensivt precis som landslaget, hyggligt trevlig offensiv men noll koll bakåt, lite trött på det här synsättet att bara tänka offensiv, kasta in anfallare efter anfallare och det ska lösa problemen, nej länge leve dala Dahlkvistfilosofin! 

Namn: Bergsget   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 20:41:00
 Bidd,

Om du anser att truppen är så usel som du skriver kan du inte skylla på tränaren. Han kan ju inte trolla.
Du anser att vi har en trupp för S1:an men vi ligger 10:a, det innebär att JS har överpresterat.

Oavsett är detta ett omstrukturerings år och jag tror inte vi riskerar att åka ur.
 

Namn: Trollet   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 20:34:00
 Så här skriver du och påstår och påstår att jag påstår objektivt felaktiga saker:

"Inkastade föremål tror jag också skett vid några målfiranden, med skillnaden att ingenstans utanför Sverige avbryter man matcher om en plastmugg nuddar gräset.

Också har man ju schemalagda vätskepauser/reklamavbrott som är längre än dom flesta avbrott för rök i allsvenskan"

Ha en bra kväll.
 

Den här sidan har laddats 156811037 gånger sedan 1999-09-14