Svartgul.se
 Kategori:

Just nu är det 159 besökare på forumet.


Regler 


Du måste vara registrerad för att göra inlägg.

Namn: Stefanellis_tröja   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 18:03:00
 Nummer 9. Inte 11. Jag om någon borde veta… 

Namn: Stefanellis_tröja   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 18:01:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Tänk, hörni… vi har precis tappat offensiv spets. Jag tror fortfarande på en sista vända för världens bästa nummer 11 från Argentina. Tänk om han fick avsluta karriären hos oss. Nej, inte till JG- pris, men det tror jag inte heller att han hade krävt. Arbetsmoral! Kämpa MT2!
 

Namn: SiggeSluk   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 16:04:00
 Tror vi behöver leta efter bärande spelare i fönstret. Snarare än talang och potential. Tre färdiga spelare som går raka vägen in i startelvan. Hade gärna tagit in spelare som Fanne och Modesto på lån för att brygga över resten av säsongen. Men sen finns en utlänningskvot att förhålla sig till. 

Namn: Ambro   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 14:38:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Svartgula råttan:

Det är ju inte ens hans sportsliga bakgrund som sticker ut med den anställningen utan att BP gör det samtidigt som det släppts granskningar där han återigen är en spindel i nätet för de kriminella agentnätverken, utöver allt vi redan visste innan.
 

Namn: Flempanrat   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 14:22:00
 Stefanellis_tröja

Ni som har inbyggd hybris kan skatta er lyckliga. Jag med mitt oroliga AIK-hjärta lär dö i förtid och i och med det troligtvis missa ett SM-guld enbart pga oro för AIK.
 

Namn: Stefanellis_tröja   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 14:17:00
 Flempanrat

Vill du ta ned det till sandkastningsnivå för att få rätt får du såklart göra det. I sak håller jag med dig. Jag tror inte, som Elisa, att vi gör en topp 3 i år. Däremot är jag inte lika orolig, men sedan har jag en inbyggd hybris också.
 

Namn: Flempanrat   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 14:01:00
 Stefanellis_tröja

Jag räknade tillbaka 15 år, friskt från huvudet. Kan säkert ha glömt något, men brukar inte glömma bortasegrar mot götet. Sorry om jag trampade på dina ömma tår, men dansgolvet är ingen plats för flipflops.

Det viktigaste i hela min tanke är min oro för torsk, samtidigt som ett var av lagen bakom oss i tabellen vinner sina matcher. Då är vi lagom till halvtid ganska djupt i skiten. Löften om nyförvärv ger inga poäng eller ett allsvenskt kontrakt.
 

Namn: Stefanellis_tröja   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 13:48:00
 Flempanrat

Så att blåvitt har vunnit 15/25 hemma och har 60 % vinster mellan 2000-2026 gör det till ”årets nederlag”? Vi ligger på en vinst var 3-4:e match där. Inte riktigt vart femte år, och särskilt inte senaste åren va?

Låter lite som klassiska ”det är ALLTID torsk efter derbyseger”.
 

Namn: Elisa_1492   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 13:28:00
 Argafettot

Förstår din take och håller med om att det här fönstret kommer de få bevisa lite färg. Sedan behöver man ändå ha med sig att man valt en långsiktig strategi som i alla fall hypotetiskt kan innebära att VA och Filling tar över på kanterna. I så fall är det inte brist på scouting eller truppbygge. Däremot behöver man, som du säger, tydligt se att truppen förstärks. Om det sedan är en CB, CM och/eller CF får vi väl se.
 

Namn: Argafettot   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 13:23:00
 Börjar närma sig en show regisserat av Miika och Steele, vilka spelare har duon granskat under tid. För jag hoppas verkligen att det finns en plan för att bygga ett slagkraftigt AIK och att man kan se redan i sommar när spelare ska lämna men även förstärka truppen.

Som jag har skrivit tidigare så lyssnar jag inte på VD eller vad som sägs. Jag vill se vilka affärer som Miika och Steele kan visa upp för att bilda mig en uppfattning om nivån på deras kompetens. För min del har dessa herrar såhär långt inte visat någonting.
 

Namn: Gnaget-förevigt69   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 12:35:00
 Enligt Aftonbladet har Nöff nöff värvat en anfallare som säger "Jag älskar att göra mål" så nu får vi se upp... 

Namn: Flempanrat   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 11:54:00
 Kaladze

Det är ju inte i närheten av matcherna borta mot iffiff, men att vinna en gång vart femte år borta mot Blåvitt är inte bra nog. Framför allt inte när de fortsätter sin sportsliga kräftgång år efter år.
 

Namn: Elisa_1492   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 10:36:00
 Flempanrat

Klart man upplever en viss oro. Serien är dock väldigt jämn och jag varken tycker eller tror att vi är sämre än alla lag vi har ovanför oss. Det är tre poäng till kvalplats, men också tre poäng till delad femteplats, och sex till tredjeplatsen.

Även om vi skulle få en dålig inledning på omstarten så har inte ens halva serien avklarats när vi kan få in nyförvärv.

Håller helt med dig om att man borde jobba in nyförvärv så snart som möjligt, helst innan fönstret öppnar som du säger.


 

Namn: Kaladze   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 09:01:00
 Flempanrat.

Årliga nederlag i Göteborg? Visst, vi har stått för några plattmatcher där de senaste tio åren, men jag åkte iaf därifrån väldigt glad och nöjd både 2023 och 2024.
 

Namn: Flempanrat   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 07:02:00
 Att transferfönster öppnar ett visst datum betyder inte att man ska göra klart saker där och då. I vårt fall är det snarare direkt nödvändigt att allt är klart så att spelare är på plats och tränar 8/7. Varför?

Vi saknar bredd och spets på kanterna
Vi saknar en pålitlig mittback
Vi saknar, beroende på spelsätt, en central anfallare av rang.

Ska vi värva en icke EU-spelare är det redan kört att värva för matcher i juli. Under sommartid går handläggningen kring arbetstillstånd betydligt långsammare och som AIK brukar hantera saker och ting kan vi nog räkna med att inte ha en ny icke EU-spelare tillgänglig för match förrän i augusti.

Övriga nyförvärv behöver acklimatisera sig till Sverige, Stockholm och AIK. Det brukar alltid bli ett j-a liv på supportrar när ett nyförvärv får lira utan en veckas träning med laget, så det är viktigt att ge de nya en ärlig chans.

Med tanke på det skick som flera av våra nyförvärv har varit i de senaste åren kan även någon veckas rehab eller bootcamp vara på sin plats.

Med tanke på vår högst troliga tabellplacering om en månad lär det även bli en enorm press på de spelare som kommer in. Vi kommer att behöva kämpa för att överleva i den här serien och de kommer att få höra det av supportrar och media.

Jag är trött på att höra och läsa om att vi ska sitta ned lugnt i båten för att någon som inte är sportchef har lovat spelare in. Acceptera läget och ta höjd för det. I höst är det welcome to hell, för motståndare eller för oss själva. Var god välj!
 

Namn: Utmedpacket   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 06:54:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Kusih-Asare nära köpas loss av Fulham för 60-70 miljoner , några kronor in på kontot?

Hoppas även att vi gör klart med några nyförvärv snart, precis som djuren och Ellos gjort klart med nya spelare ( även fast de inte registrerat dem ännu) så vi slipper kvart i tre raggen.
 

Namn: Flempanrat   Visa profil  
Sänt: 2026-06-26 06:33:00
 Elisa_1492

Transferfönstret öppnar igen 8/7. Vid det laget lär vi ha tappat ytterligare minst två placeringar, efter vårt årliga nederlag i Göteborg.
Det är självklart att många börjar bli oroliga, när vi inte ens har gjort klart med något nyförvärv än. Innan juli är över har vi ytterligare två riktigt tuffa bortamatcher och en viktig hemmamatch. När tycker du att det är rimligt att vi gör klart med de utlovade nyförvärven? Efter 1 pinne på de fyra matcherna i juli och en förmodad kvalplats i tabellen?
 

Namn: Elisa_1492   Visa profil  
Sänt: 2026-06-25 22:34:00
 SiggeSluk

Vi kommer ta in spelare. Takkula har redan flaggat för det.
 

Namn: SiggeSluk   Visa profil  
Sänt: 2026-06-25 20:45:00
 solnajojje / för att Stanley var en av få spelare som överraskat positivt i år. Tillsammans med kanske Bersant, Zadok, Hove, Geiger och Pavey. 

Namn: solnajojje   Visa profil  
Sänt: 2026-06-25 20:32:00
 SiggeSluk Nu va min fråga angående ditt inlägg om Stanley ? För ser exakt 0 omnämnande om Celina eller Zadok i det inlägget ? 

Namn: SiggeSluk   Visa profil  
Sänt: 2026-06-25 20:24:00
 solnajojje / med Bersant och Zadok out så vad är vi? Bättre än Halmstad och Örgryte, kanske bättre än Degerfors. Tvek om vi är bättre än Västerås, Kff. Definitivt sämre än Blåvitt och BP. Vi kommer få kriga mot lag som är vana att befinna sig i botten.
 

Namn: Svartgula råttan   Visa profil  
Sänt: 2026-06-25 20:14:00
 Visst det går att göra sig lustig över Wesström, men han kan åtminstone visa upp 2 SM-guld och en cuptitel på meritlistan. Tvivlar på om vi någon sportchef kommer överträffa det i AIK närmaste 50 åren.

Numera orkar knappt någon bli upprörd över att torska mot Sirius med 0-3 på hemmaplan.
 

Namn: Elisa_1492   Visa profil  
Sänt: 2026-06-25 19:34:00
 Wilson är knappast vital för vår framtid varesig sportsligt eller ekonomiskt. Det vore dock trist om vi inte kan använda honom och eventuellt sälja honom under sommaren för att göra oss starkare sportsligt. 

Namn: solnajojje   Visa profil  
Sänt: 2026-06-25 18:16:00
 SiggeSlukVarför måste vi det ? Vi har 2 vänsterbackspositionen i truppen i Eskil och Lukas . Å centralt i planen e vi överbefolkade ?
Så vad i Wilsons skada är dom som pekar på räddningsaktion?
 

Namn: Sannys pappa   Visa profil  
Hemort: Ingarö
Sänt: 2026-06-25 18:01:00
 Havaii007
Ja tre gånger sparken å nu bp akademi
Det går bra nu 🤭
 

Namn: Hawaii007   Visa profil  
Sänt: 2026-06-25 17:37:00
 Björn Wesström till BP.
 

Namn: Joakim   Visa profil  
Sänt: 2026-06-25 17:03:00
 Muslim Sultygov och Kalle Hagen väntas skriva lärlingskontrakt med A-laget. Inte renodlade kontrakt, men ändå knytas upp av vårt representationslag. 

Namn: SiggeSluk   Visa profil  
Sänt: 2026-06-25 16:58:00
 Stanley skadad? Härligt. Då behöver vi kanske göra det som blivit tradition typ vart tredje år nu då vi måste krossa ekonomin med en räddningsaktion i sommarfönstret. 

Namn: Koltrast   Visa profil  
Länktips: http://www.aikfotboll.se/artiklar-och-nyheter/260625-trup
Sänt: 2026-06-25 16:46:00
 Aktuell truppstatus på länken.

Stanley ny på listan. Bävar inför tanken på tuff omstart och två poäng ner till kval.
 

Namn: Karoliner   Visa profil  
Sänt: 2026-06-25 13:45:00
 Såg vissa hade problem med att komma in på Fawanews. Det är teleoperatörer som blockerar vissa sk " pirat sidor" Blivit hård press under vm nu. Dom som oftast följer dessa uppmaningar är Telia. Telenor. Är en spärr som dom lägger in i deras DNS servar. Men Fawanews brukar efter ett tag lösa det. Annars är Bahnhof alltid klockrent. 

Namn: Joakim   Visa profil  
Länktips: http://www.instagram.com/joakimhallfoto
Sänt: 2026-06-25 12:09:00
 Lite foton från damernas seger (1-0) över Eskilstuna igår. 

Namn: finskAIKtango   Visa profil  
Hemort: Stockholm
Sänt: 2026-06-24 22:33:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Det är mycket olika spekulationer hos alla till höger och vänster - exakt som sig bör i tider som dessa nu när det drar ihop sig inför sommarfönstret :)
Min egen spekulation är att en förhoppningsvis vass, 18 årig Nigerian med profilen vänsterfotad högerytter ( dvs som en förhoppningsvis rak ersättare till Yohanna men som kanske även givetvis behöver acklimatiseras ) ansluter i Juli. ( och NEJ - vi var INTE med i någon form av budgivning gällande Nigerianen Angelo som gick till diffen eftersom vi redan valt att släppa det spåret- rätt eller fel får framtiden utvisa)
Det är även mitt och många andras önskemål såklart.
Personligen önskas även en vass, 22-23 årig lovande men samtidigt etablerad och spelskicklig mittback- kosta vad det kosta vill, samt en makelele- typ i 20 års åldern som 6a ( jag skulle nästan även kunna köpa Wilson att han kliver in i den rollen eftersom det är där vi skulle ha absolut mest nytta av honom) samt även en relativt lång 9a ( eftersom vi ska kunna utnyttja kanterna och inspel mer)
Enbart mina egna spekulationer och önskemål och tror det kommer bli så och uppskattar självklart att kalaset kan komma att gå på uppemot totalt 40-50 mille.
Men tyvärr är det vad som krävs för att få oss i topp och framåt ( samt givetvis måste vissa spelare skeppas vilket är en annan fråga även om dem hör ihop )
Sen igen- jag vet att det finns hål att stoppa pengarna i- men utan Yohanna försäljningen hade vi inte kunnat gjort varken eller, nu kan vi göra både och, så ha tillit så blir nog saker bra!
Trevlig fortsatt kväll alla kära gnagare :)
 

Namn: Tjernas bindel   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 20:18:00
 prova med samma resultat. Aja, får följa på texttv ;) 

Namn: MangazAik   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 20:12:00
 Tjerna

Testat på mobilen med och utan wifi?

Vet att min leverantör bannade min iptv förrut haha kanske gör något liknande med fawa
 

Namn: Tjernas bindel   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 20:08:00
 Märkligt, jag får det inte att funka, inte med olika webbläsare heller 

Namn: ilimor   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 19:59:00
 Tjernas bindel

Du kan behöva se till att du har http istället för https i länken till fawanews.
 

Namn: MangazAik   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 19:41:00
 Tjernas bindel

Fawa är inte nere för mig!
 

Namn: Krokko   Visa profil  
Länktips: http://aik-historik.blogspot.com
Sänt: 2026-06-24 19:28:00
 Flytten till NA verkar har gett oss en boost. 

Namn: Tjernas bindel   Visa profil  
Sänt: 2026-06-24 19:27:00
 Ingen som vet om det finns någon fulstream till damernas match? Saknar viaplay och tydligen är fawanews.sc nedstängt.. 

Den här sidan har laddats 156832376 gånger sedan 1999-09-14