Svartgul.se
 Kategori:

Just nu är det 281 besökare på forumet.


Regler 


Du måste vara registrerad för att göra inlägg.

Namn: solnajojje   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 18:49:00
 Karlbergskanalen Cisse bör du tyvärr inte räkna med på ett tag … 

Namn: ilimor   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 18:43:00
 Trollet

Ja att vi skulle komma överens är väl osannolikt och min poäng var inte att komma överens, utan att påpeka att du bygger resonemang utifrån objektivt felaktiga saker som att det inte skulle vara något stök på gator i samband med VM eller inte kastas in saker från läktarna. Håller vi oss till korrekta beskrivningar så är det okej att vi har olika åsikt eller uppfattning.

Vad för funktion fyller vätskepaus om vädret inte kräver det? En införd timeout typ? Det är en förändring av sporten jag inte skriver under på. Vätskepaus efter behov har vi ju alltid haft, det kan fortsätta vara så. Dom har ju också haft olika längd beroende på ex sändande bolags reklam där matchen fått invänta Fox vid några tillfällen.
 

Namn: Bidd   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 18:42:00
 Den fotboll som vår nya tränare ville spela och som gav en högvinst när Häcken fick en man utvisad i svenska cupen visade sig sen vara ett korthus som rasade ihop med allsvenskans sämsta försvarsspel, inte minst på alla fasta mot oss. Nu vill han rätta till det med resultat allsvenskans svagaste anfalls-spel och fortsatt rassligt försvar. Ja jag vet att vår trupp är supertunn med flera som absolut inte ska platsa i en AIK-trupp. Likt förbannat måste jag bara sätta ett stort frågetecken kring vår nye tränare. Och den kombon med svag trupp och svag tränare kommer troligen att ta oss ner i Superettan 2027. 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 18:31:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Hydro:

Låter som 10x mer på en halvlek än vad Nissen visat upp på ett gäng matcher.

Heron Stone rat:

Nä ska ju inte dra för stora växlar av en halvlek, men Hagen låter som ett vettigt fjärdealternativ bakom ett nyförvärv, Cisse och Sotte. Fler mittbackar än så vet jag inte om truppen behöver.

Med Sottes skadehistorik på senare tid kanske Hagen skulle få några inhoppsminuter slutet av ett par matcher?

Sen kan man ju bli lite besviken på att inte andra yngre spelare som kommit på senare tid lyckats bevisa motsvarande. Tänker framförallt på Olofsson, Nissen och Helm. Såklart att skador stört, men kan inte skaka av tanken på att vi sköt rejält brett från höften förra året för att få in billiga unga alternativ som inte skulle belasta varesig utlänningskvot eller plånbok. Nu sitter vi där med en gigantisk trupp istället när vi uppenbarligen redan haft bättre talang i ungdomsled hela tiden.
 

Namn: Heron Stone rat   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 18:27:00
 Hagen kommer från vår U19 men har inte fyllt 19 än. Kul att han var bra men vi kan nog inte bygga försvaret på en 18-åring. 

Namn: Medlem1965   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 17:38:00
 Om vi ändå ska vara dåliga så borde vi vara billiga. Dyra och dåliga är en usel kombination. 

Namn: Hydro   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 17:32:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Det Hagen visade under sina 45 minuter är ju liksom en våt dröm gällande mittbackar.

Stor, stark, snabb, vek inte en tum i närkamperna, tvekade aldrig, visade bra IQ när han föll och tog upp löpningar vid rätt tillfälle och inte sprang bort sig (Se och lär Hien)

Såg hyfsad ut med boll också, visade prov på mod med bollen med nån cross boll och distansskott (som iofs var vardelöst, haha)

Utan att krydda, visst fan måste han ha haft 6-7 bollvinster på Kalmars planhalva?
 

Namn: Kakmonstret   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 17:26:00
 Karlbergskanalen/ Stämmer! Mittback. 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 17:17:00
 Kakmonstret:

Tack för rättelsen!

Inte så mycket info på Hagen tillgängligt där ute, spelade han mittback?
 

Namn: Hydro   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 17:10:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Dagens enda positiva, Kalle Hagen, den där halvleken lovar gott.
 

Namn: Kakmonstret   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 17:10:00
 Karlbergskanalen/ Flataker lirade i andra halvlek. Bedrövlig insats överlag. Men Kalle (?) Hagen i backlinjen imponerade på mig. Riktig rejäl i varje situation. 

Namn: Karlbergskanalen   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 16:57:00
 Ser att Flataker blev kvar på bänken hela matchen, tolkar det som ett ytterligare fruktlöst försök med Ayari som central anfallare? Hade vi bud på Erik 20-25 MSEK i vintras och valde att behålla? 

Namn: Rotborsten   Visa profil  
Hemort: Solna Råsunda
Sänt: 2026-06-22 16:56:00
 AIK är på dekis som många ggr förr. Vi har sällan haft en bra ledning. Gubbar som bara putsar klubbnålen och rättar till slipsknuten. De solar sig mest och är halvvakna på årsmöten och i festlokalen. 

Namn: Forever   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 16:43:00
 Vi måste värva in tungt framåt, en riktig jäkla bra striker
och yttrar. En rejäl mittback, annars har vi helt ok spelare.
 

Namn: Medlem1965   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 16:35:00
 Är inte behovet att spela ihop ett lag större än att visa upp spelare från P-19 som inte ens är i A-truppen?

Vi har en extrem tuff öppning i allsvenskan med Blåvitt och Mjällby borta, GAIS hemma och Häcken borta. Vi måste spela ihop ett lag.
 

Namn: Kakmonstret   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 16:21:00
 Vad är det för domare som dömer. Man vet ju inte om man ska skratta eller gråta. 

Namn: Flempanrat   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 16:11:00
 Ritorpsdrutten

Vi kan ju fortfarande värva och göra klart med spelare redan nu, även om övergången inte genomförs förrän fönstret öppnar.
Varför ska vi alltid vänta till sista minuten?
 

Namn: SiggeSluk   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 16:10:00
 Vi har ju tappat kvalitet. Bra att det blir en realitycheck redan nu. Vi har spelare som är 2+ och 3+. Vi har väl knappt nån spelare som är 4+ bortsett från Nordfeldt. Sen har vi ett antal spelare som måste skeppas. 

Namn: Ritorpsdrutten   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 15:57:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Bidd - du vet att sommarfönstret öppnar 8 juli va?

Inte ens med Elon Musk som VD hade vi kunnat värva in spelare här och nu

Jag konstaterar att Kälmäh gör ett mål som är solklar offside och ett annat som är misstänkt hands samt tabbe från Edh som gör sin första halvlek på typ 1 år

 

Namn: Berns-92   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 15:56:00
 Hua, hösten blir en pärs, rikast i superettan eller sikta mot topp 3 i Allsvenskan nästa år? Magsåret börjar redan att jobba.. 

Namn: Bidd   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 15:52:00
 Alla verkar Happy med vårt unga lag och ut med alla gamla. Vi håller bara på att glömma en sak. Vi kommer vara ett superettanlag 2027. Men vår VD och styrelse är ändå Happy, mkt ungt och pengar på banken…. 

Namn: Kakmonstret   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 15:48:00
 Jaha. Det var ju roligt med lite allsvensk fotboll igen. 2-0 i halvlek mot usla Kalmar. Fan va dåliga vi är. Kvalité in är ett måste om vi ska överleva allsvenskan. Det här ser ruskigt svagt ut. Ingen som sticker ut överhuvudtaget. 

Namn: Utmedpacket   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 12:36:00
 Tack Isidor för uppdatering, då är det nog bara vanlig återhämtning där. 

Namn: Heron Stone rat   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 11:33:00
 ”Vätskeavbrotten” är egentligen reklamavbrott. Man gör paus vare sig det är varmt eller inte. Roligare med bengalavbrott, då har man åtminstone något att titta på. 

Namn: IsidorB   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 10:54:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Stanley körde rehab igår. Kom hem från landslag suppdrag typ1-2 dagar sen. Just sayin
Även Sotte tog det delvis utanför alla övningar
 

Namn: Utmedpacket   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 10:41:00
 Stanley ej uttagen idag känns lite som att det skulle kunna vara något på gång där. 

Namn: Trollet   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 09:37:00
 Ilmor Du vet hur långa avbrotten är när du går på matchen i USA till skillnad mot allsvenskan.
Avbrotten med vätskepaus fyller till skillnad mot allsvenskan en funktion. För att vara tydlig, du och jag kommer nog inte enas om vad som är supporterkultur och vad som är huliganism men vi hejar åtminstone på samma lag.
 

Namn: ilimor   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 08:45:00
 Trollet

Bråk utanför arenorna har det ju varit, ex mellan Uzbekistan - Colombia och Argentina - Algeriet.

Inkastade föremål tror jag också skett vid några målfiranden, med skillnaden att ingenstans utanför Sverige avbryter man matcher om en plastmugg nuddar gräset.

Också har man ju schemalagda vätskepauser/reklamavbrott som är längre än dom flesta avbrott för rök i allsvenskan.
 

Namn: Trollet   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 08:33:00
 Konstigt att de överhuvudtaget har publik på.fotbolls-VM. Inga bengaler, inga grejor som kastas in oå planen, inga bråk utanför eller inne på arenan, inga långa avbrott på grund av rök och stök.
Ändå kommer tiotusentals fotbollsfans till matcherna, helt galet. Fotbollsvärlden har blivit helt crazy.
 

Namn: Elisa_1492   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 08:31:00
 Flix


Ja det är mycket möjligt att man kan göra ännu tyngre investering i truppen. Håller helt med om att man gärna får ta in mer färdiga spelare runt 20 år som kan kosta runt 25 att ta in. Det borde vara ett delmål att kunna ersätta sålda spelare med den kategorin spelare och samtidigt fylla på med billigare ofärdiga talanger.

Personligen hoppas jag detta kommande fönster att vi bygger om ganska ordentligt. Försök avyttra alla äldre/etablerade spelare som inte är topp i serien eller i alla fall riktigt stabila. Ta in en central stjärna i varje lagdel med ledaregenskaper och bygg på med nya talanger.

 

Namn: Koltrast   Visa profil  
Länktips: http://www.aikfotboll.se/artiklar-och-nyheter/260622-trup
Sänt: 2026-06-22 08:19:00
 Dagens trupp på länken. 

Namn: solnajojje   Visa profil  
Sänt: 2026-06-22 07:44:00
 Blir intressant att se trupppen till dagens match .
Zadok och Celina har lämnat .
Helm och Eskil är bägge i full träning .
Kommer tex Shilla vara med i A idag ?
Får vi se Kevin och Victor på varsin kant ?
Iochmed att Dino är avstängd nästa seriematch . Startar då Amel brevid Yannick centralt ?
 

Namn: Flix   Visa profil  
Sänt: 2026-06-21 23:58:00
 //Elisa_1492
Om även Ayari och Wilson går så lär nettot tillsammans med Yohanna ligga nära en kvarts miljard. Om ålder, spelaregenskaperna och löneanspråk är de rätta finns det bra mycket mer än 50 MSEK att kunna investera i spelarköp

Jag ser inte varför man inte skulle kunna lägga uppemot 25 MSEK på en spelare i 20 årsåldern om den bedöms till redan till hösten kunna platsa i vår startelva. Och sedan med samma premisser göra tre affärer till i samma storlek och dignitet. Är spelarna de rätta så ser jag att det vore rent av korkat att inte placera en betydande del av transfernettot i nya unga spelare.
 

Namn: Patera   Visa profil  
Sänt: 2026-06-21 23:29:00
 Bidd//

Jösses.Kanske läge att respektera andra åsikter utan att dravla iväg i refrenser från andra världskriget...20 miljoner ryssar offrade sitt liv liksom...

Stöd AIK BLACK ARMY Simhall.


 

Namn: Joakim   Visa profil  
Länktips: http://www.instagram.com/joakimhallfoto
Sänt: 2026-06-21 20:14:00
 Eftersom jag gillar fotboll live var jag på match i dag, serieledande AIK P16 tog emot Djursholm i Allsvenskan Norra. AIK leds ju av Nebojsa medan "Djursan" hade förstärkt med den tidigare guldhjälten och AIK-tränaren (med mera) Patrick Englund. Nebojsa hånade med glimten i ögat Englund för att han hade samma frisyr som 1998 - den senare bet tillbaka och sa att "Nesh" lagt på sig några kilon...

Hur gick matchen då? Inga konstigheter, AIK vann med 5-2. Serien går nu in i uppehåll.

För övrigt noterar jag att Yussuf Saleh, verkligen en guldkille, gjorde comeback för Rinkeby United i dag. Mutumba är också på plan men Guidetti, Milosevic och Stefan Silva saknas.
 

Namn: murnau   Visa profil  
Sänt: 2026-06-21 18:29:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Bidd

Jahapp så att äcklas av amerikansk läktarkultur betyder att man är kommunist? Intressant. Har själv släkt som lett armér mot röda armén om vi ska hålla på med historia. Men det kan jag babbla om i andra sammanhang.

Kul med Ayari! Kommer bli en världsspelare.
 

Namn: Elisa_1492   Visa profil  
Sänt: 2026-06-21 17:02:00
 FreddeP Reloaded

Ja den här sommaren kan verkligen bli en dubbeljackpot.

Skulle det ske med Ayari och vi säljer typ Wilson så kan vi med lätthet investera typ 50 miljoner i truppen. Gärna med avyttring av några spelare till så klart.
 

Namn: FreddeP Reloaded   Visa profil  
Sänt: 2026-06-21 14:55:00
 Meddelandet har redigerats av insändaren
Det kommer bli en rejäl sudd pengar till AIK om Ayari säljs i sommar. Vi har 15% på det som överstiger förra transfern som låg på runt 45 miljoner. Sen tillkommer solidaritetsersättning som enligt UEFAS regler ger AIK 3% av övergångssumman. Totalt skulle det ge vid en transfer på 500 miljoner kronor över 80 millar netto till AIK. Lägg på ett par försäljningar så kan vi dra in ytterligare en Yohanna-summa detta fönster. Så är vi med där uppe bland de rikaste klubbarna på riktigt.
 

Namn: Bidd   Visa profil  
Sänt: 2026-06-21 09:30:00
 Så usel insats av Sverige men hoppet lever för poäng mot Japan. Noterar också språkbruket här på forumet från några som somnar med flamman under huvudkudden. Testa en historiebok från andra världskriget och landstigningen i Normandie där tusentals amerikaner offrade livet för att befria Europa från galningen Hitler. Bara som ett alternativ till flamman eller ETC…. 

Namn: För evigt trogen mitt lag   Visa profil  
Sänt: 2026-06-21 08:58:00
 Kanske old news, men enligt Fotbolltransfers så följer Newcastle Yasin Ayari, mera cash till Gnaget tack. 

Namn: murnau   Visa profil  
Sänt: 2026-06-21 02:10:00
 VM i Marocko (spa, por) 2030 lär bli det häftigaste på läktaren sen 1978. Befrielse efter den här äckliga donut-skiten. 

Namn: Big Phil   Visa profil  
Sänt: 2026-06-20 22:56:00
 Nedre Gärdet

Kan bero på att Sverige blev klart för vm för typ en månad sen. Lite halvknepigt med planering då etc.
 

Namn: ilimor   Visa profil  
Sänt: 2026-06-20 22:54:00
 Nedre Gärdet

Läste i någon rapportering att väldigt många av dom orangea tröjorna på läktaren var amerikaner med Houston Astros tröjor.
 

Namn: Nedre Gärdet   Visa profil  
Sänt: 2026-06-20 22:50:00
 Har inte Sverige mer supportrar än så här? Såg ut som det var några hundra på plats mot tiotusentals holländare. Texas är ju även ett häftigt resmål. Konstigt. 

Namn: KU65   Visa profil  
Sänt: 2026-06-20 21:33:00
 Tillbaka på jorden rätt snabbt men det som överraskade mig mest var tystnaden. En stor arena med stängt tak och tiotusentals holländare, deras landslag gör 5 mål och det hörs knappt ett ljud. Pissig stämning o det är så i flera matcher. Brasilien totalt sömnig jämfört med vad det var förut m fl. Finns tack o lov några undantag. 

Namn: DubbelV   Visa profil  
Sänt: 2026-06-20 19:24:00
 Hien och Klarström är för svaga. Tyvärr. Och visst borde Nordfeldt tagit 2an. 

Namn: På drift med Svullo   Visa profil  
Sänt: 2026-06-20 19:04:00
 Inte mycket Sweet home Alabama i ett konditionerat stadium med reklampaus. Må detta äckliga land inte föra in sin skit i fotbollen utöver de problem som redan finns dåra. Glöm inte att Allsvenskan är ett skinande exempel av medlemsdemokrati, levande läktarkultur och antivar.

Heja Sverige!
 

Den här sidan har laddats 156787970 gånger sedan 1999-09-14