Originalet av inlägg:1525202
Redigerat:2026-09-23 13:15:00
Johnny Scuba
Ja Matthys är en besvikelse. Csongvai var som du säger bättre på allt egentligen. Ännu mera snett blir det när jag tycker vänsterfotade Olofsson känns bättre än högerfotade Nissén. Det tyckte jag även när man såg matcherna på försäsongen så var förvånad att Olofsson lånades ut.
Det man bör tänka på i jämförelsen Csongvai och Matthys är att den ena inte kostade något i transfer medans vi kunde sälja den andra för EUR 1m. Sedan vet jag inte hur Csongvai resonerade om att spela mittback istället för mittfältare med tanke på landslag etc men utöver ekonomiskt så helt klart en nerköp.
Det man får vänta och se är ju när Cissé kommer tillbaka som jag ser som den tänkta nr 1 mittbacken. Hur han passar med Matthys jämfört med Csongvai nästa säsong.
Är långt ifrån imponerad av Assadi om kravet är direct impact som Takkulla sa. Klart man ser att han har fin teknik men klar försämring jämfört med Filling och även svagare än Kouame för tillfället. Men kan säkert bli bra nästa säsong när han anpassat sig.
Hoppas få se Assadi centralt så fort han kommit in i laget lite bättre och kan hantera svårrare uppgifter.