Originalet av inlägg:1524888
Redigerat:2026-09-16 21:58:00
Ali och Geiger bäst. Hove kämpar. Carlstrand gör det bra och Assadi är finurlig. Kouame också ganska bra. I övrigt finns det mer att önska. Thycho direkt svag men han får massa av yta som laget inte klarar av att vända spelet tillräckligt fort ut till. Istället för en cross ska det spelas genom två mittbackar först. Snabbare spel där och vi hade haft ett enormt övertag på högersidan.
Nordfeldt gör en bra räddning och sätter numera igång spelet snabbt när tlllfälle ges. Målet är inte på han MEN rent generellt, en målvakt som har sitt mindset att gå ut och boxa och äga sitt straffområde hade nog kunnat rensa deras mål. Det är inte hans spelstil, fine, han är bra på annat men det är en sån målvakt jag vill ha.
Hoppas att Olofsson var trött och behövde vila för annars ser jag ingen anledning att spela Hausner före.
Edh är en bra VB men behöver tid efter lång skadefrånvaro. Jag är villig att ge det faktiskt.
Varför finns inte Shilla på bänken? Nån annan offensiv kraft än Sixten hade varit mycket önskvärt att kunna byta in.
Den här säsongen är skitsamma, det är ett uppbyggnadsår där vi ska ge speltid till unga vilket vi gör. Gott så. Vi går vidare. Synd att vi inte kunde peta in en till men för dålig första halvlek helt enkelt (se ovan för analys, främst utnyttjar vi inte Thychos ytor).