Originalet av inlägg:1524510
Redigerat:2026-09-08 13:09:00
Jag hoppas med Mujanic får lämna, vet inte hur han spelades i ÖIS i ettan men känns som han är för dåligt defensiv och långsam för vårt spel och passar inte i den mer offensiva rollen för tar för lång tid på sig. Ska han ha mkt boll som Sana sa så bör han konkurrera med Geiger och Ali i deras roll men han är för långsam och för många touch för kunna hantera den på ett bra sätt samt för få maxlöpningar.
Jag tycker vi ska förlänga med Ali, tycker han hanterar rollen mkt bra just nu, kan bli en bärande spelare framåt och vi måste även ha några spelare i spannet ovan 20 år. Jag tror även Geiger och Wilson(om han blir hel) kommer få bud under året som är svåra att tacka nej till och då behöver vi back up. Wilson hade försvunnit i sommar om han inte hade skadat sig.
Jag tror Hove lämnar i vinter ihop med Tycho. Vårt mål att dra ner run rate så är dessa högaktuella, norska ligan har massa pengar just nu och vill vi casha ut på dom så är nog läget nu. Tycker verkligen Hove varit bra i rå så gör lite ont men vi har också flera som kan ta den mer offensiva mittfältsrollen om än på ett annat sätt.
Kanske att Bergqvist lämnar med endast ett år kvar på kontraktet och med Aziz, Pukelis och Bössman som möjliga vänsterbackar samt Edh. Edh hade jag gärna förlängt något år oc hoppas på att han är skadefri, är han det och får spela kontinuerligt så är han en av de bästa defensiva högerbackarna i ligan enligt mig men också med en offensiv uppsida.