Originalet av inlägg:1522226
Redigerat:2026-08-12 22:44:00
Tjenare gnagar vänner
Jag behöver avyttra mig lite likt en terapi session.
Jag har blivit så provocerad på sistone sedan Carlstrand blivit klar för oss. Inte på förstärkningen utan på majoriteten av mediapacket och alla förståsigpåare som yttrar sig felaktigt om övergångsumman på ett sätt där dom försöker göra narr av AIK samt pratar ner Carlstrand innan han än satt en fot i Karlberg.
Från mediapacket, främst Axén men jag kan räkna in ett dussintal till som hånar Carlstrand och nämner helt fel övergångsumma på 15 miljoner vilket är fel. Och varför hakar jag upp mig på det? Jo för att han kostar oss 10 miljoner vilket är stor skillnad men att ytterligare 5 miljoner kan ticka in i bonus om han uppnår 20 poäng (mål+assist) till nästa sommar transfer 2027 som då tillfaller Öster vilket i sådana fall blir totalt 15 miljoner i en slutövergång.
Skulle det ske så borde dom s.k experterna med Axén i rodret fatta att det kommer att gynna både fotbollsspelaren Carlstrand och AIK sportsligt vilket i sin tur kommer göra den då nyss fyllda Carlstrand het för proffsklubbarna i kontinenten. Med dagens inflation och attraktionsvärdet på offensiva spelare i synnerhet och anfallare i allmänhet så kan det bli en transfer på minimum 50-100 millar vid eventuell (förhoppningsvis) succé vilket innebär att dom där 5 bonusmiljonerna som tickar in till Öster från AIK är en fis i rymden då.
Det finns liksom ingen nyans när Axén pratar ner denna övergång på flera plattformar som flertalet poddar och diverse web-tv.
Jag vet inte om man försöker överbevisa sin objektivet då han har historia som fanatisk gnagare på galna 80-talet/början av 90-talet eller om han är bitter att aldrig fått frågan om att träna världens bästa klubb men någonting är det för att döma ut en övergång innan bokslut, d.v.s när Carlstrand gjort sin sista match i Gnaget är ju bara korkat.
Skönt att Carlstrand fått nättrassel 2 ggr samt 1 assist på dryga 1,5 match redan.
Det senaste var ju att Axén menar att det var bara för att det var ett skitlag som Örgryte. Samma Örgryte som slagit både Mjällby och (skade krisande) oss på bortaplan, slagit röven samt nollat apa, kryssat mff, ellos. Nästintill idel poäng mot s.k topplagen.
Jag stör mig på hela hans uppsyn raljerande skrönor numera. Jag tyckte att Axén var uppfriskande i början av hans expert karriär där han vågade trycka till och säga vad han tyckte men nu försöker han bara vara sensationell i allt han säger samt väldigt medvetet provokativ. "Herregud, o.s.v o.s.v" som han myntar hela jävla tiden. Äh, mygga av honom.
Sen har vi alla sillstrypar som anser att Carlstrand är judas som går till oss! Va!
Killen fick aldrig chansen hos er utan han slängdes i 95% av matcherna in i sista minuterna. Bedöma en utpräglad nia på hur han spelar på ett inhopp på kanten är nästan oseriöst. Ni gav honom aldrig chansen och lånade ut honom till först till Utsikten, sedan till Västra Frölunda och för att sedan låna ut honom igen till Ljungskile innan ni dumpa honom till Öster där han gjorde succé under våren vilket öppnade dörren till att landa i världens finaste klubb. Så att snacka att han är judas med sviken lojalitet till ifk är rena bullshiten. Han tillhörde dessutom gais innan ifk sejouren. Må dom vara bittra, lika bitter som man själv varit med flera av våra yngre som myggats under åren i akademin men lyckats hos våra antagonister likt Samuel Dahl, Boudri mm.
Det hade varit en jävla skillnad om han var stjärspelaren som bör ifk på sina axlar för att sedan göra övergången. Jag avskyr sådana övergångar själv Oldschool som man är. Visst det må hända nångång titt som tätt, mer vanligt under 90-talet att man gör övergångar från rivaler men jag spyr på det. Det är så lösaktigt och svek mot supportrar. Det var många tatueringar som strålades bort i söder när Eguren exempelvis gjorde det förbjudna och spela i svartgult. Sånt svek för att spela 7 matcher inför VM 2010. Jisses va korkad.
Ja ja nu har man fått skriva av sig lite, känner mig redan som en ny människa.
En grej till, fyfan vilken fin spelare Mamadou Diagne från Västerås är. Jag får Dulle/Ortiz vibbar från karln. Riktigt fin tvåvägsspelare med funktionell teknik som jag gärna haft hos oss men det kommer inte hända.
Krossa apa stolta AIK