Originalet av inlägg:1522080
Redigerat:2026-08-08 22:39:00
Måste medge att jag inför matchen lovade mig själv att ge Carlstrand i alla fall ett år innan jag skulle döma honom likt man fått lära sig med Kouame. Jag suckade också högt åt att JR på nytt startar med Mujanic och gav Ali chansen bredvid - varför ska dessa få chanser gång på gång istället för att ge de yngre värdefulla minuter om vi nu ska bygga inför 2027.
Självklart blir man sen totalt överkörd både av Carlstrand och JRs matchcoachning. Går nog inte att överdriva vikten av att Linus får leverera 2+1 i första matchen från start. Rör sig smart, tar vara på chanserna, utstrålar självförtroende och samtidigt ödmjukhet inför den allsvenska uppgiften.
Sen visar det ju sig att JR byter helt rätt och inte bara ger minuter åt Sixten, Helm och Geiger men också låter dem komma in helt rätt för att tillsammans med Filling och Carlstrand vända på matchen och ge oss segern. Ger garanterat en ovärderlig boost för de yngre att bära hem den här segern på sina axlar.
Nu väntar såklart svårare uppgifter och mycket kan sägas om vårt missersbla försvarsspel, men här och nu får man vara väldigt nöjd med tre poäng som nästan känns som fyra med tanke på hur viktigt det är för vår framtid att det just var vår talangfabrik som gjorde det möjligt.