Originalet av inlägg:1521098
Redigerat:2026-07-30 11:15:00
Jag påstår att vårt lag i nuläget brister i spelare med X faktor. Det har varit tunnsått med det iofs de senaste åren. Men Pittas, Modesto, Yohanna, Wilson som VB offensivt och viss mån Celina hade lite mer matchvinnare egenskaper än övriga.
Därför påstår jag även att det kvittar med nuvarande trupp vilka vi ställer upp på planen eller bänkar. Alla är habila arbetare i vingården och skillnaden är hårfin vilka egenskaper man får ut. Med det sagt så tror jag inte vi kommer få det riktiga lyftet då 10 arbetare i vingården aldrig kommer ta oss till ngt SM guld. Visst, vi åker inte ur men det blir mkt mellanmjölk.
Och i retroperspektiv så tycker många att vi snattade många oförtjänta poäng under MT. Vi har i omstarten under JR också snattat oförtjänta poäng. Det kommer inte hålla. Vi vill få upp xG med JR, det har vi inte sett ännu alls. Vi har fått upp bollinnehav, men det är rullande i egen backlinje eller vid Kribbens fötter.
Om inte AIK värvar in en del klass så kommer JR projektet inte lyfta till den nivå vi alla vill. Det kommer pratas om tålamod till oändlighet.
Just nu är det lugnt då många tror att JR gjort ngt magiskt vi inte kan sätta fingret på, så är det inte. Det är random. Vi kan likväl torska kommande 3 raka om inte xG börjar gå åt rtt håll. börjar skrika på nya startspelare in som ersättare till Celina och Yohanna. JR har inte en trollforme att leverera SM guld med ett lag helt utan X faktor - sånt finns inte.
Lätta på lädret Takkula!