Originalet av inlägg:1521084
Redigerat:2026-07-29 23:26:00

Självklart är det nu vi ska försöka ta in de spelare som vi hoppas ska färga till nästa säsong, framförallt om det är yngre förmågor som ska ges tid att komma in i det. Någonstans finns också en oro som gror att stackars JR, som just nu levererar poäng på en soppa av spik, tids nog ledsnar om inte ledningen möter upp i takt med att startspelare fortsätter lämna eller går sönder.

Sen till Miikas försvar kan man ju undra vilka ramar han har att förhålla sig till. Bara att kolla bland oss supportrar där vi har ett helt spektrum av förväntningar - alltifrån de som tror/hoppas/tycker vi har ekonomin för att värva spelare för 20-30 MSEK styck till de som tror vi fortsatt enbart måste leta potentiella guldkorn i de lägre serierna.

Sanningen är väl nånstans däremellan, men kanske så att Miika och gänget gärna vill hitta 5+ klass spelare fast med en 3+ budget. Det kan tänkas att vi med den förhoppningen tror att ju närmare deadline day vi kommer så kan det uppstå möjligheter som i nuläget är bortom vår reach?

Det är min snälla tolkning av nuläget av att det kan dra ut lite på tiden och bygger vi trupp inför 2027 är det såklart stor skillnad om vi sajnar nu i augusti istället för februari-mars nästa år. Men, topplocket mitt kommer definitivt pysa ordentligt om vi blir kapade på ytterligare en talangfull afrikan där vi lagt mängder av arbete men till sist blir snuvande på mållinjen på grund av vår tafatthet eller hybrisen efter Yohanna där vi tror att alla afrikanska akademier lägger sig platt framför vår sköld oaktat vad vi erbjuder.

Vissa delar kanske behöver ta sin tid, medan andra är raka motsatsen, och någonstans vore det fint att se att vi kan lyckas kontraktera en spelare där även andra klubbar visat konkret intresse.

Sawyer3:

Håller helt med om resonemanget - tar vi in Carlstrand så ska han vara vår 9:a kommande år och förväntningar på hans potentiella förmåga bör vara därefter, framförallt om det rör sig om ungefär samma nettosumma som vi drog in från Flataker. Om det rör sig om rotationsspelare med allround-profil bör vi fortsätta ge Sixten chansen kan jag tycka.