Originalet av inlägg:1521080
Redigerat:2026-07-29 21:59:00
AIK_hela_veckan:
Med reservation för att du kanske har hört annat, men vad jag vet var det väl absolut inte någon halvskadad Filip som genomgick läkarundersökningen?
Så vad du hyllar Takkula för här förstår jag inte?
AIK har ju bevisligen erbjudit kontrakt, men det är ju Shenzhen som krånglar.
I övrigt tycker jag att Takkula har kommit jäkligt lindrigt undan kritik hittills. José har räddat han röv tack vare att poängen trillat in.
Man kan såklart snäll-tolka och tro att vi har ”tänkt om” tack vare att poängen trillat in, men det är nog tyvärr inte speciellt sant. Det är såklart ett misslyckande att vi ännu(två månader efter Yohanna-pengarna kom och tre veckor efter fönstret öppnade) inte tagit in någon av de 2-3 offensiva spelarna som Takkula pratat om.
Men hatten av för Matthys. Det ser ut att vara en jättefin värvning.
Dessutom är det där snacket som man läser emellanåt om att ”spara pengarna till vinterfönstret” otroligt konstigt.
Det är nu vi ska investera inför 2027. Det ska ske så få förändringar som möjligt mellan november-februari.
Det är nu under hösten spelet ska utvecklas/ Ju mindre man behöver bygga om under vintern, desto bättre förberedda är vi inför vårsäsongen och svenska cupen(som ger en Europa league plats).