Originalet av inlägg:1519790
Redigerat:2026-07-09 00:04:00
AIK_hela_veckan:
Jo så är det sannolikt - i slutet av fönstret uppstår säkert möjligheter som nästintill skulle ses som orealistiska just nu. Och visst vill jag helst att vi lyckas ta in spelare som verkligen gör avtryck och något vi kan bygga vidare kring. Jag hade dock trott att vi skulle ha en tydligare plan färdig och som vi skulle börjat exekverat på redan innan fönstret öppnade - inte att vi skulle gå och hoppas på jackpot med ”stora och omöjliga” namn som genom tillfälligheter kan bli tillgängliga för oss när deadline day börjar nalkas.
Vi kommer från en superfin kämpar-vinst, men man ska komma ihåg att vi endast hade två avslut mot mål och hade IFK vunnit vilket inte hade varit fullständigt orimligt hade paniken varit en helt annan. Nu verkar minst en talang som vi uppvaktat gått till en konkurrent istället och jag är inte så säker på att det var vi som backade ur först. Är vi säkra på att vi inte fastnar i ett väldigt avvaktande och högt spel som riskerar att mynna ut i att vi värvar tredjealternativ i augusti för att vi gått och hoppats på spelare som sen rinner oss ur händerna samtidigt som poängen kanske inte trillar in lika enkelt som sist?
En del av min misstro är nog även att vi inte sett än vad Miikka är eller inte är kapabel till eftersom det är hans första fönster och den situationen kan såklart ändras radikalt på väldigt kort tid. Men, det är absolut ett dilemma: vi har inte lyxen att vraka bland topp-talanger eller etablerade namn för ekonomin har precis stabiliserats och samtidigt har vi kanske inte heller råd att inte förstärka inför de kommande fyra-fem kommande matcherna med tanke på de potentiellt avgörande poängen som står på spel.