Originalet av inlägg:1519767
Redigerat:2026-07-08 12:26:00
Hej GF!
Har haft ett uppehåll på nästan två
månader från den här sidan, var inne en kortis på midsommar. Det är allt. Sitter nu i en solstol vid Gardasjön i Italien. Varmt som fasen, så det krävs många birra Italia, pool och parasoll. Och en bra bok.
Men jag tycks inte missat nått här inne? Ytterligare inlägg om en sportchef som försvann för 1,5 år sen och övriga gnäller på VAR.
Själv har jag älskat fotbolls-VM. Är allt perfekt? Absolut inte. Men fan var skönt att slippa se felaktiga offside-mål och skönt att domarna slipper se ut som fån när de missat en solklar hands. Skönt att slippa all maskning. Jag har också sett storstjärnor som glänst och jag har sett mycket mål. Glaset således halvfullt.
I förrgår tog det 26 minuter av den allsvenska omstarten innan första skandalbeslutet skedde. Huruvida man tycker det är roligare än VAR tvista de lärda…
Och om jag älskade Berntsen? Nej, det är skönt att han är borta. Men Riviero verkar älska alla spelare han tog hit. De som är kvar är väl Csongvai, Hove, Dino, Edh, Mads, Celina och Stanley. Alla mer eller mindre gjutna i startelvan om de är hela. Och jag älskar dem allihop. Bra fotbollsspelare och alla visar stort AIK-hjärta på plan. Tack för dom TB! Titta det gick att ha två tankar i huvudet samtidigt!!!
I övrigt är det sorgligt att se när skribenter fullständigt tappar det inför öppen ridå. Upprepningar och skyttegravar, dag efter dag, vecka efter vecka, månad och år.
Skribenter som tidigare haft viss status med bra inlägg planar nu ut till en trist parodi av sig själv. Och forumet får betala priset.
Känslan är att det är ca. 10 personer som skriver här kontinuerligt. Förr var det betydligt fler och GF är fullt naturligt utkonkurrerad av andra sociala medier. Men man blir beklämd av att se att tiden står helt still här inne. Möjligen att tonen kombattanterna emellan har hårdnat en aning, kring en helt meningslös diskussion. Annars, helt still.
En kanske naturlig utveckling av ett sådant här typ av forum, men ändå väldigt trist.
Nej, tillbaka till solstolen och boken.
P.s Fick igår höra ett jäkligt spännande namn på vår nya ”9:a”. Det låter lovande OM det stämmer…
P.s 2. Ses kanske i höst, nu ska jag lämna plats till den viktiga diskussionen om Berntsen, det finns säkert mer näring att klämma ur den.
Mvh