Originalet av inlägg:1519217
Redigerat:2026-07-01 20:25:00

Ovissheten som vi har framför oss nu känns ju inte jättebra. Förhoppningsvis så rekryteras en mer kompetent VD nu än, som Rey säger, den man som styrelsen löste när BW skulle lämna.

Jag tycker att Fredrik har varit den klart bästa VD:n som vi har haft under de senaste 15 åren. Men det finns saker som varit under all kritik och som jag sett få lyfta på forumet.

Sättet som han och Håkan använde Jere och Kakou för att ”Cook the books” där de skjutit upp kostnader till framtida kvartal får aldrig tillåtas ske.

Ledningens arbete kan nämligen inte utvärderas då. Fullt förståeligt att han ryker efter det. Tur för klubben att hans drag åtminstone lyckades, och att det inte sågs igenom innan Zadok såldes.

Det andra stora problemet är hur damerna inte fått det fokuset som dem förtjänar. Damerna ska spela på Strawberry konstant. Punkt. Vi sitter på Sveriges främsta flickakademi och Sveriges största fotbollsarena, men trots det så har inte steget in tagits för att ens spela stormatcherna på NA?! Blir sne när jag tänker på det.

Nej, Fredrik har gjort extremt mycket otroligt bra. Vi ska vara tacksamma för hans AIK-vision (bättre ledningsstrukturer och strategiarbete samt att vi ska vara mindre personberoende) som nu ger frukt.

Även om jag anser att han bidragit med enormt mycket mer positivt än negativt så finns det saker som förbisetts och som vi nu kan ta tag i. När jag lyssnar på Jomer så hör jag en man som är rejält kompetent. Jag tror på att han kan vara rätt man (med resterande styrelsen såklart) för att hitta en ledare som kan se till att hela AIK utvecklas framöver, och som inte sjabblar bort den här möjligheten vi har nu att ta nästa steg.