Originalet av inlägg:1518943
Redigerat:2026-06-23 21:26:00
finskAIKtango:
Det finns alla möjligheter att sumpa en sån här värvning genom arrogans eller självbelåtenhet. Mycket möjligt att vi trodde det var klappat och klart efter Yohanna-succén och började krångla eller ställa nya krav som inte uppskattades av Angelo eller hans entourage. Därtill att diffen är långt ifrån en betydelselös klubb med sitt nyliga Europa-äventyr och Jamestown i ryggen. Bara att läsa hur de beskriver sin gedigna scouting i sitt pressmeddelande - inte direkt en klubb som visar obeslutsamhet vilket såklart kan smickra vilken spelare som helst.
Hade jag själv stått mellan två nya potentiella arbetsgivare varav den ena gjort sin läxa och velat signa direkt och den andra drar ut på det och vill ta ytterligare en intervjurunda så hade i alla fall mitt val varit givet.
Sen har vi inte direkt mycket kapital på kontot i dessa frågor bildligt talat. I stort sett samma gäng som satt passiva hela förra sommarfönstret och sen tömde hela pengapungen på en offensiv central mittfältare som ingen efterfrågat fem-i-tolv på deadline day. Därtill att man plockade in en vänsterback som inte han bli spelredo förens ett par matcher in i serien. Finns liksom noll utrymme för passivitet och missräkningar om vi ska greja det här. Planen måste vara mer explicit än någonsin och exekveringen minst lika precis.
Men, och det är ett stort men, så vet jag såklart inte vad som hänt i detta fall. Kan såklart vara så att han inte sett tillräckligt bra ut och att vi är nära att signa bättre alternativ. Det kan vara att vi inte velat mäta oss med diffens ekonomiska muskler. Det kan varit att spelare och/eller säljande klubb ställt orimliga krav och klausuler vi inte accepterade.