Originalet av inlägg:1518775
Redigerat:2026-06-14 19:08:00
Solna Jojje:
Jag får det till totalt 29 spelare i A-truppen under de premisserna du listade om Wilmer kommer tillbaka i sommar när lånekontraktet går ut.
Förutsatt att Ellingsen och kanske även Redkin kan vara i spelbart skick till höstsäsongen så har vi väääldigt många alternativ på mittfältet (en egen startelva med enbart centrala mittfältare). Sjukt felbalaserat - men samtidigt är det just där Miikka uppenbarligen ser att vi har störst behov att förstärka förutom ersättnings-yttrar.
Antar att Filling och kanske Pavey är de som har mest intresse där ute. Man vill ju gärna tro att det även gäller Wilson, men förlängningen borde väl betyda att det inte finns något konkret här och nu i alla fall.
Bland de mer rutinerade skulle jag inte bli förvånad om Csongvai och/eller Hove är intressanta för andra, utan för den saken bli några större affärer. Tänker att det är två kontrakt som potentiellt kan komma med sign-off’s?
Vet inte om man kan hoppas på att Ali kan hitta en ny klubb redan nu innan kontraktet går ut senare i år och att vi släpper honom gratis direkt mot en VFK?
Ayari är en annan man hoppas kan hitta nytt om det mot förmodan finns intressenter (har det polska intresset svalnat?) - det vore nog bra för båda parter.
Jag tror även Nissen, Olofsson och Järeteg skulle må bra av utlåning. Kanske även Helm om hans kropp är redo?