Originalet av inlägg:1518696
Redigerat:2026-06-10 21:35:00
Nu har vi precis fått upp näsan ovanför vattenytan med pengarna för Zadok, men hur ser ni andra på att lite längre fram försöka ta in mer framstående rutin i laget?
Jag tänker på om vi skulle försöka locka till oss spelare som Mikael Ishak eller Ludwig Augustinsson när deras kontrakt går ut 2027 och låta de avsluta sina karriärer här på hemmamark.
Vi har ju Guidetti-fiaskot färskt i minnet, och det finns fler katastrofala exempel med Majsan m.fl. Samtidigt finns också många lyckade fall såsom Lustig och Seb som jag tror har hade en väldigt stor positiv påverkan på Ayari och Saletros utveckling. Just den delen tror jag inte ska underskattas om vi hoppas på exceptionell uppväxling från våra ynglingar.
I min drömvärld ser jag gärna att vi får utrymme till liknande värvningar i framtiden jämsides yngre talanger, men jag fattar om det är en vattendelare med tanke på nuvarande position och det minst sagt prekära läget vi kommer ifrån. Men, med rätt balans mellan talang, bredd och rutin samt med en rimlig trupp-storlek kanske vi trots nya lägre kostnadsmål kan få utrymme för 1-2 toppnamn?