Originalet av inlägg:1518674
Redigerat:2026-06-10 18:27:00
Bidd
Du bör nog läsa om mitt inlägg och inte skjuta hevilt innan du tänker igenom vad som bör vara underförstått.
I min värld är det underförstått att talanger ska utvärderas individuellt och efter samma kriterier, oavsett om de kommer utifrån eller inifrån. För mig gör det sak samma varifrån de kommer, därav att jag påpekade att jag skiter fullständigt i det.
Du tolkade det som att jag skrev att vi producerar talanger på Zadoks nivå kontinuerligt? Det har jag inte skrivit. Det har du bara fått för dig.
Zadok och Celina måste ersättas med vassa talanger. Nu är det så att vi råkar ha 3 heta talanger där 2 av dem är yttrar och 1 av dem är anfallare. Kan vara off på positionerna, kollar inte överdrivet mycket P19. Men det är inte mer än ett sammanträffande då jag enbart syftade på behovet av spelare som kan komma in på de positionerna.
Sedan är det även underförstått att ersättarna till Zadok och Celina inte kommer att prestera lika bra som just de två. Det är två av våra absolut bästa spelare, om inte de bästa. AIK har varit öppna med att ersätta med talanger så att vi kan fortsätta sälja fönster efter fönster. Så ersättarna kommer att bidra med så pass mycket som de kan bidra med.
Likt Farbror sa häromdagen, vi behöver en inverterad högerytter. Jag anser också att vi behöver en ytterligare ytter samt en anfallare till. Erik har inte varit lika bra i vår som i höstas. Wilmer tillbaka tycker jag löser den saknade pusselbiten i backlinjen.