Originalet av inlägg:1517599
Redigerat:2026-05-28 14:24:00
striker19
Nej det var verkligen inte det jag beskrev och således inte heller tror.
Jag beskrev just att vår VD uttalat sig offentligt om att Berntsen bara signade godkända äldre/dyra spelare och inte signade yngre/billigare godkända spelare.
Jag beskrev också att yttersta ledningen, främst styrelsen, bör ha kritik för att man inte satte stopp tidigare. Men att man också behöver förstå vilken knivig sits man satt i när man under vinterfönstret började inse problemet.
Att man initialt och generellt litar på sin anställda tjänsteman som ska vara expert på att vara sportchef är inte speciellt konstigt. Speciellt inte när denne också strax innan vinterfönstret öppnat står i media och pratar om att 2025 blir ett år för att bygga gruppchefen/ekonomi. För att sedan då enbart signa äldre godkända spelare och inte signa yngre godkända spelare.
Den största kritiken jag kan uppleva är att man tillät sig tro så hårt på Berntsens kompetens och ord att man i tid inte såg vartåt det barkade.
Det som är komiskt här är att jag måste förklara vad jag skrev för dig en gång till trots att det är supertydligt att jag inte beskrivit ett enda ord som ska kunna tolkas som att sportchef fått ett kreditkort utan limit. Sen ser det ju dock nästan ut så i praktiken även om han fick be om lov innan han använde det gång på gång. Vilket han dock verkar ha missbrukat.