Originalet av inlägg:1517520
Redigerat:2026-05-27 09:53:00

Jag tycker kommentarer om hur dålig Kouame är i diskussionen om Celina verkligen visar hur snett många är på det. Det är nog den sämsta anledningen att förlänga med Celina att man saknar förtroendet för vår nya sportchef att hitta en ersättare.

Sedan vet jag inte varför vår nuvarande rekryteringschef/sportchef ska lastas för en värvning han inte varit inblandad i.

Men om AIK tycker att värva Celina igen för 10M är det bästa vi kan göra med pengarna så kommer AIK såklart göra den värvningen. För det tror jag ändå är viktigt att förstå att nu handlar det om att värva honom i konkurrens med alla andra lag eftersom vi inte längre har någon rätt att neka honom att förhandla med andra.

Det handlar ju inte om att man vill bli av med Celina.

Säljer vi Yohanna måste en högeranfallare värvas. Jag ser ingen i truppen som kan ersätta. Tappar vi Celina så har vi enligt mig både Filling och Andersson som väldigt spännande unga spelare till vänster. och även kontrakt med Shilla.

Så tänker man truppbygge vore det verkligen förvånande om man förlänger med Celina om man nu inte tänkt honom tex till höger något jag hoppas vi får se mot Sirius. Skulle det falla bra ut så kan man se honom som en direkt ersättare till Yohanna. Då blir det mer logiskt att värva om honom.