Originalet av inlägg:1517089
Redigerat:2026-05-18 15:15:00
Att försvaret är så vimsigt gör mig lite orolig. Som flera tidigare påpekat, en förändring av spelidé borde inte behöva göra så att motståndarna får öppen gata varje gång de har bollen. Vi måste kunna justera något där, men ser inte att dävi ens försökt göra det.
Kollade om lite av andra halvlek och det slår mig hur himla långsamt det går samt hur fega/lättstressade vi är. Det som såg så fint ut de första matcherna var hur snabbt det gick och att vi nästan hade naivt själförtroende. Jag hoppas vi hittar tillbaks till farten. Är målet att spela 50 passningar inom laget innan vi kommer till avslut känns det dödfött i en liga som allsvenskan med den kvalitén som är här.
Ang isherwood så måste jag säga att jag häpnar lite över hur man kan längta tillbaka till det. Han fick spela i ett hårt jobbande brunkspel och var kass. Säkert kanon som person och kanske även som karaktär i laget, men på planen var bland det svagaste jag sett av en mittback i AIK. Tänk er nu med försöket till ett mer spelande lag…hua.
Argafettot
En vänlig motfråga till ditt om ett år i superettan, skulle det gå bättre med nuvarande trupp med ett defensivt 5-3-2 som spelar i snigelfart? Det tror inte jag.