Originalet av inlägg:1516627
Redigerat:2026-05-14 14:16:00
Folk är oroliga att VAR kommer ta oss närmare den moderna fotbollen. Finns flera mot exempel, högsta ligor i tex Tyskland, Polen, Turkiet, Frankrike, Nederländerna mm forfarande har levande länkaren med VAR.
Tehnik i allmänhet - det används överallt i nästan alla sammanhang för det är till stor hjälp. Opererade mig för första gången för 5 år sen och hela 5 timmars gick med en robot. Kirurgen satt i ett kontroll rum. Jag var så imponerad samt tacksam.
En del och jag med vill ha en paus för allt som är modernt, jag förstår det, men ibland behöver man kanske välja hur, när och var man ska ha andrum för det moderna. Måste det gälla på fotbollsplan?
VAR är inte 100% rätt men det minskar felbeslut. Framförallt grova misstag. Domarna vill ha det, likasom lärare, läkare, byggarbetare vill ha teknisk hjälp.
Jag är inte exakt som Björn K men jag tycker att vi missgynnas oftare än andra klubbar. Det är min magkänsla. Jag bygger det också på att AIK är hatade i många andra städer. För olika anledningar, vår historia med bråk, kaxighet osv
Domarna är en del i samhället så det negativa sitter i deras bakhuvudet. De är människor. Man förväntar sig professionalitet men inte alla kan bortse inte känslor. Tom omedvetet.
BK/
Smart beslut att ta en paus. Sköt om dig.
Åldern kommer också ikapp en. Resorna sitter i varenda muskel. Jag tänkte många gånger på ditt gäng - hur orkar de.
Alltså jag är totalt slut efter en resa till säg Gbg.
Vi är ett stort land, rejäla avstånd.
Som jag skrev till dig förut. Bättre att välja sina fotbollsresor. Man kan inte åka på allt.