Originalet av inlägg:1516495
Redigerat:2026-05-11 13:27:00

Vad skall komma att förändras bara för att laget får fler träningar/matcher ihop i vår spelmodell att totalt bortprioritera defensiv kan jag inte se. Möjligtvis en chans att vi kan värva spelare mer tänkta för detta spelsätt JR valt.

Igår var det två fasta igen som straffade oss. Det kanske man får räkna med när alla utom Cissè och Csongvai är under 180 cm.

Jag påstår att det viktigaste framgent är hur JR balanserar mittfältet. Att det blir svängdörrar är en naturlag när de tre i frontlinjen ligger högt och igår var Hove och Kouame inte många meter längre ned vid många bolltapp. Kvar blir en ensam Besirovic som skall hantera 2-3 framryckande mittfältare från motståndarna. Då blir det give and go. Med betoning på give då de vi mött hittills inte anfaller lika huvudlöst som vi gjort.

Jag är pro JR, absolut. Men inget lag har råd att lämna 5 spelare på fel sida bollen så många gånger som vi gör. Hur tråkigt det än låter så måste JR vända på diamanten och spela med två sittande om han skall spela med tre i frontlinjen.