Originalet av inlägg:1515674
Redigerat:2026-04-29 11:00:00

Det är verkligen så trist att se hur vissa supportrar inte kan se vad som händer på planen utan skyller baklängesmål på unga spelare helt utan grund.

Dels är ju dels rent felaktigt men jag undrar mer varför man väljer att se det på det sättet? Vill man inte att AIK ska spela unga spelare?

Det är ju en sak att kräva lika mycket av de unga spelarna vilket jag kan tycka är väl tufft men ändå köper det. Men när som tex senast lägga skulden på någon annan än Cisse, Ali eller Norrdfeldt för baklängesmålet så måste man ju se med förbestämda "vi släpper in mål pga unga ytterbackar glasögonen" för man bestämde sig innan säsongen och blivit helt förblindad. AIK har alltså släppt in 6 mål på 5 matcher. Minst i serien har släppt in 5 mål.

Sedan analysen angående våra anfallare om att vi skulle vara bättre om vi värvar en etablerad landslagsanfallare för 15-20m. Ja det är klart vi skulle vara. Nu har vi ju inte den ekonomin pga tidigare misskötsel i truppbygget.

Jag är inte nöjd över hur Riveiro hanterat 9:a rollen. Jag hade mycket hellre sett att han valde väg att antingen spela Filling/Flataker som mer renodlad 9:a eller att spela Ayari/Celina som falsk 9:a. Hattandet mellan de rollerna tänker jag påverkar även resten på ett negativt sätt i större grad än om det bara var ett hattande mellan två olika spelare. Men jag tror som sagt att det kommer väljas väg och att vi då kommer se en 9:a som kommer börja leverera mål.