Originalet av inlägg:1514491
Redigerat:2026-04-10 14:11:00
Argafettot
”Gnället” åsyftar att AIK gjorde fel som sackade tidigare sportchef och att man nu gör fel samt riktar misstro mot ledande inom AIK för nya strategin. Syftar nära noll om hur det går sportsligt på kort sikt.
Vi är så klart lite känsliga för skador och jag menar inte att vi kommer gå spikrakt sportsligt på kort sikt. Men det var kanske onödigt. Bara trött på det resonemanget så skönt att vi kan släppa det, förhoppningsvis.
Sen är jag ganska övertygad om, vi kan så klart inte ersätta Yohanna rakt av, att om vi säljer för de summor som ryktas så kan vi ta in 2-5 yngre förmågor men som nått lite längre än vissa unga som fått speltid och på så sätt höja lägstanivå och öka bredd/konkurens med fler unga spelare. Till exempel skulle vi kunna ta in en mer färdig nia men fortfarande i ålder 19-22 med ytterligare potential och på så sätt bli bättre på andra ställen och höja nivån totalt sett utan att byta strategi. Skulle vi sälja till exempel även Filling/Flataker så är inalla fall inte jag främmande för att ta in en stjärna som nia då vi ändå har flera positioner öppna för unga spelare. Det öppnar upp för möjligheter också.
VA ska så klart också hålla, men gör han det har hundår en spelare som till vissa delar liknar Yohanna även om han så klart inte har Zadoks helhet.
Det enda som kortsiktigt lite kan grusa att AIK tar stora kliv är att Zadok skadar sig allvarligt. Annars finns det absolut ingenting som tyder på att AIK skulle stagnera. Men även då lär vi knappast ha svårt att få ihop ekonomin men Eilson, Pavey, Geiger, Filling, Flataker och till viss del Ayari. Lär knappast saknas bud på spelare i AIK i sommar.