Originalet av inlägg:1514043
Redigerat:2026-04-02 09:30:00

Några kanske vill hjälpa mig, flertalet troligen inte. Ska försöka fatta mig kort för de som inte har koll, men jag har fotograferat AIK ideellt sedan en himla massa år, från början mest för min egen skull men sedan ett antal år är jag en av ett gäng fotografer som laddar upp foton till klubben för fri användning. Samma sak med ishockeyn, jag ställer också ofta upp när klubben ber om hjälp och många har genom åren uppskattat mina foton.

Under en semester i vintras, närmare bestämt i Bolivia, blev jag bestulen på utrustning för runt 110 000 kr. Jag har ersatt mycket genom att köpa främst begagnade prylar, men fick börja med att sälja fonder för 60 000 kr för att köpa det mest nödvändiga. När jag väl kom hem fick jag lägga ut ytterligare 18 000 kr för nya inköp och även om jag inte kunnat ersätta allt jag förlorade än ligger jag framför allt väldigt mycket back. Som "bonus" blev jag av med mitt jobb förra veckan, även om det inte riktigt har med saken att göra påverkar det förstås min situation.

Min förhoppning är att några som ändå uppskattat mitt fotograferande sedan 2009 vill hjälpa till med en insamling. Min förhoppning är att flera ska skänka något litet. Jag skrev lite utförligare om det inträffade på min hemsida, se länk.

Är också öppen för olika fotouppdrag, allt från bröllop och dop till porträtt och företagsfoton. Skulle säga att ögonblick och känslor tillhör mina starkare sidor.

Vill man hjälpa mig är jag såklart oerhört tacksam. Vill man inte så gör man det inte, ganska enkelt. Tack för att ni tog er tid.

Swish: 0707268562
Nordea: 750525-0295 (cleaering 3300)