Originalet av inlägg:1512947
Redigerat:2026-03-11 09:48:00

Jag tror ingen som hyllar den vägen AIK valt att gå tror att det inte kommer åkas på rejäla smällar både i vad man uppfattar som "rolig" fotboll när man vinner som lätt kan bli långsam "tråkig" fotboll när man förlorar och resultaten i sig. AIK betalar fortfarande en trupp som absolut ska utmana i toppen oavsett vad vi intalar oss själva gällande tålamod.

Jag tror verkligen inte de finns något i sättet Riveiro spelar sin fotboill som kommer leda till resultat på ett bättre sätt en någon annan typ av fotboll. Det beror enbart på hur bra vi utför spelsättet och inte spelsättet i sig. Däremot gillar jag den här fotbollen mer än en mer snabb och rakare fotboll ala Klopp och ännu mera såklart den fotboll som MT stod för.

För mig är det absolut viktigaste i detta är att synen att äldre spelare och en viss typ av fotboll på något sätt tar bort riskerna att, som jag började inlägget med. åka på rejäla smällar både vad gäller vad man uppfattar som "rolig" fotboll och sämre resultat. För det viktigaste är att vi måste ha en verksamhet som kontinuerligt säljer spelare samtidigt som vi utmanar om titlar. Det är det absolut viktigaste skiftet vi ser nu inte sättet hur vi bedriver fotbollen.

För att ta MT till försvar så tror jag aldrig han menade att det inte gick att spela en sådan här fotboll i 433 med de spelarna han hade utan att han trodde inte det var resultat optimerande att spela så för den här truppen, Eller så visste han sina egna begränsningar och var inte tillräckligt skicklig där det krävs.

Förhoppningsvis är Riveiro tillräckligt skicklig för det är hans skicklighet och inte att spela 433 och inte viljan att kontrollera bollinnehavet och hela tiden bygga bakifrån som kommer avgöra om det blir succse eller inte