Originalet av inlägg:1512629
Redigerat:2026-03-06 23:02:00
Ambro
Ärligt talat.
Hur kan du inte se att laget 2025 var fruktansvärt uselt redan från start men att man hade marginaler med sig?
Han lyckades ypperligt fram till sommarens förändringar?
Helt ärligt. Sommarens förändringar var Kakoullis ut och Flataker in. En spelare som från dag ett bidrog betydligt mer till AIK än Kakoullis. Du påstår om och om igen att det hade aldrig Verntsen tillåtit, han hade sett till att… han hade värvat…
För vadå? Han körde sitt förtroende i botten. Han hade inte fått en enda stjärnforward godkänd. Inte en enda spelare över typ 21 godkänd. Du pratar som att han hade kunnat göra annorlunda.
Lyssnar du på FS så levde han på nåder sista veckorna där man stig inför beslutet att rasera alla inledda förhandlingar både in och ut genom att sparka honom och stå helt utan. Eller låta honom få fönstret ut för att inte försämra än mer. Med facit på hand borde man så klart ha sackat honom även med 2-4 veckor kvar på fönstret och låter det bli ingenting.
Jag kanske är helt dum i huvudet. Det kan på riktigt vara så,
Men jag kan inte få in i mitt huvud hur man kan få en positiv uträkning av totalen när man adderar ihop allting.
Jag förstår och köper att han gjorde det bra/vad som kan förväntas eller till och med lite mer 2023. 2024 ska dock en klubb som AIK som plöjt in rätt mycket pengar i en trupp som ändå redan hade bra spelare när han tillträdde och adderade sommaren 2023 och sedan vintern och sommaren 2024 - tillhöra toppen. En del av er får det att låta som att han tog ett nedflyttningshotat BP till säker mark och sedan året efter till Europaspel men sedan tyckte ledningen att han var för stark så man hittade på anledningar för att sacka honom.