Originalet av inlägg:1512625
Redigerat:2026-03-06 22:42:00
Scholes:
Vad praktiskt! När jag krävde dig på källa, då handlar det plötsligt inte om det du bokstavligen skrev utan endast att AIK spenderat mer på löner?
Då frågar jag igen: Var är din källa på att AIK spenderat mer på löner? Och att det i så fall bara berodde på Berntsen? Väntar med spänning!
I övrigt tvingas jag återupprepa: Berntsen var här i MINDRE ÄN TVÅ ÅR, där det första året gick ut att bygga om stommen för att rädda klubben från degradering.
Det är inte 2023 som Berntsen i synnerhet gjorde bra. Det var att han utöver det tog oss till vårt bästa cupspel på 16 år, topp-3, Europaspel och inkomster på drygt 200 miljoner på mindre än två år. Det hade han knappast varken budget eller förutsättningar för.
2025 begränsades han, men laget lyckades återigen ypperligt fram till sommarfönstrets förändringar. Berntsen hade av förklarliga skäl en mer riskfull approach, eftersom han ville få oss mot toppen snabbare. Det lyckades han också ypperligt med, det finns ingen anledning att säga något annat. Att kalla det "det sämsta sportcheferiet vi sett i AIK" går enkelt att förneka på ren fakta, när man inte hittar på egen fakta utan källor, dvs.