Originalet av inlägg:1512518
Redigerat:2026-03-04 09:26:00
Ja det är svårt att förutse en startelva. Håller med om att nu måste Cissé få en start. Jag tycker Pavey spelat till sig en startplats men tror Tychosen får den på gamla meriter. Det verkar råda rätt delade meningar angående Wilsons insatser. Jag tycker inte alls han varit sämre defensivt än någon annan i backlinjen och tror mycket av kritiken handlar om att han "inte är vänsterback" vilket jag tycker är en alldeles för enkel analys och man har redan bestämt sig på vad han är dålig på.
Jag tycker det funnits tydliga alternativ i Olofsson och Besirovic i den positionen om tränarens egna analys visat att Wilson varit svag. Men han har spelat i stort sett hela tiden så kan mycket väl vara en omskolning till en ny position och inte bara en kortsiktig nödlösning som tränarteamet faktiskt är nöjda med. Men jag tror nog vi får se antingen Pavey eller Berqvist starta på Wilsons bekostnad om vi sätter in Cissé med tanke på utlandskvoten.
Även centralt känns det omöjligt. Gieger är den som sett bäst ut av alla och personligen håller jag Ali väldigt högt. Man brukar prata om att man vill se ett lags indentitet på planen så att man ska se vilka de är även utan att se själva färgen på tröjan. Ska man överföra det resonemanget på spelare så tror jag ingen hade sett Besirovic och Hove som startspelare efter den här försäsongen utan det utgår i så fall helt utifrån fjolårets insatser.
Jag tycker inte Kouame imponerat och frågan är om inte hans prislapp ger honom förtur framför Yohanna vilket vore fel. Att spela Mujanic som 10:a istället för Hove skulle ge en mycket mer involverad spelare i själva spelet utan att tappa något när det gäller att fylla på i straffområdet och komma till avslut.
Så jag chansar på en sådan här elva och då hamnar Wilson från startplats till läktaren pga ej svensk.
-----------------Nordfeldt--------------------
-Tychosen-Cissé-Csongvai-Berqkvist-
----------Besirovic(C)--Geiger-------------
-Yohanna----Mujanic------Celina---------
---------------Filling----------------------------
Bänk, Hove, Flataker, Kouame