Originalet av inlägg:1512197
Redigerat:2026-02-26 18:50:00
Ambro:
Jag ska vara ärlig och säga att jag var rätt nöjd med beslutet att inte förlänga med Isherwood när det väl blev klart att han skulle lämna. Han hade några bra stunder förra säsongen, men desto fler instabila insatser och enkla misstag. Sen presenterades Cisse kort därefter och det kändes på pappret som ett lyft och att vi skulle få en vettig konkurrenssituation med Benkovic, Cisse och Sotte med Csongvai som backup och ett par mer orutinerade spelare bakom ifall det veeerkligen skulle krisa. Vi skulle i mitt tycke, om alla varit friska, haft en fyrbackslinje av bra allsvensk kvalité om vi bara hittade en stabil vänsterback.
Verkligheten blev en annan. Kanske att Benkovic var på väg bort redan då Cisse kritade på? Sottes skada som inte verkar vara av enklaste karaktär. Min naiva förhoppning att Cisse skulle kunna bli spelklar till cupen. Våra talanger har inte direkt gjort bort sig under träningsmatcherna, men Nissen var rätt svag nu senast när det gällde allvar mot VSK.
Tycker det är svårt att säga att det är enbart otur alternativt enbart bristande planering som fört oss till denna situation - kanske är det en blandning. Rätt tydligt dock att vi sannolikt får svårt att klara oss på nuvarande bemanning. Vi verkar inte heller vara i läget där vi kan locka till oss den mest lovande talangen (såsom Kurtulus
som MFF tagit in) och frågan är om det är just mittbackspositionerna där det ska föryngras? Kan vi hitta en smidig och kostnadseffektiv lösning med Övyann, eller nu senast Lauritsen (länktipset), så tycker i alla fall jag att klubben gör vad den kan för att ta situationen som uppstått på allvar och att vi försöker föregå ett potentiellt försvarshaveri innan serien drar igång. Verkar dock svårt att inte behöva norpa av utlänningskvoten för att hitta mer meriterade namn vilket såklart är synd.