Originalet av inlägg:1511557
Redigerat:2026-02-15 20:49:00

Krokko.
Ingen mening att försöka ändra på din syn på Z.
Han har en speciell o stark karaktär och finns flera som störs sig av det. Spelare och supportrar.
Jag tycker inte det är OT för det handlar om fotboll och AIK är i samma bubbla så det går att göra paralleller.

Absolut du har rätt med vissa saker. Alla spelare formas i olika åldrar och det är viktigt att de träffas sin Capello för att få sin fulla potential.
Det krävs hårt jobb för att lyckas och en seriös och kunnig miljö.

Det du däremot förminskar att i grunden krävs också talang. Man hamnar inte i Ajax när man är 19 utan en enorm talang. Capello tog inte ett träben och gjort honom till en stjärna.

(fan vad jag hoppades att nån tränare skulle kunna plocka fram Mario Balottelis talang, synd han aldrig hamnade hos Capello el liknade).

Kreativitet - Jag avskyr hur nutids tränare med hjälp av program och statistikska siffror dödar det kreativa. Ett lag behöver ha några som sticker ut från den stränga taktiken. Jag tror att det är viktig del för att lyckas. Generellt inte alla gånger så klart
Z gav sån dimension till alla lag han spelar för och de plockade därmed titlar.

AIK behöver bygga en likadan miljö.
En kunnig ”Capello”
Kunnig team med näsan till att se talanger.
Hårt arbete i kombination med offensivt kreativt spel.
Inte bara kaxa utan också leverera.
Plocka fram potentialen i klubben, som du skrev, en sömnig gigant som aldrig vill komma ut på riktigt.

Men den vackrare, grattis på 135 årsdagen.