Originalet av inlägg:1511541
Redigerat:2026-02-15 13:41:00
Krokko
Av det jag har sett av Zlatan -01 tyckte jag inte att han agerade ”lallande”, nej.
Jag tycker att det är oproffsigt att inte be om ursäkt när man skadar en medspelare, och det handlar i min värld strikt om stolthet och att man har just en så enorm vinnarskalle att man lär sig att ogilla de som står i vägen. Det är sådant som skapar vinnare i individuella sporter, och gör folk i lagsporter toxic. För mig är det motsatsen till att vara ”lallish”, men det är ok - vi tolkar det olika.
Du kan få anta att jag inte har sett Becoming Zlatan, ihop med 3 % av män i ”min ålder”, det är också ok. Den gjorde tydligen inte samma intryck på mig som på dig.
Jag vet inte om Zlatan var fokuserad när han blev inbytt sista kvarten mot Senegal. Det vet inte du heller. Det svarar han bäst på själv.
I slutändan är det jag tycker att det är respektlöst att kalla Zlatan för en lallare, oavsett vilken del av hans karriär man syftar på. Det är poängen jag vill ha fram. Där han var hamnar man inte genom att lalla runt och inte arbeta för det. Ingen har sådan talang. Ingen.