Originalet av inlägg:1511204
Redigerat:2026-02-10 11:22:00

Visst är det lite att raljera att man är orolig för att Hove ska ta en startplats men klart man kan diskutera Hoves roll i laget som tänkt storstjärna.

8 p på 25 matcher som 10:a är inga direkta supersiffror. Alla kan även se att han hel saknar kreativitet i sitt spel så han bidrar heller inget till tex Flatakers målskörd. Sedan ser det ut som att vi kommer spela 4231 och det var därför han lämnade Holland. För han sågs inte som en 10:a, vilket också var försvarstalet för han spelmässiga insats ifjol, och fick då spela 6:a.

Hans poäng kan jämföras med Besara 19p, Walta 16p, Heintz 12p.

Man kan jämföra Hove med Walta som gick för 30-35m efter 16 p och är 3 år yngre. Att ingen verkar vara intresserad av att köpa Hove efter sina 8 p ifjol är lite av hela poängen.

Nu ser jag inte att han konkurrerar med Yohanna så jag är inte lika orolig för att han ska starta då jag ser det som ok att vi har två unga offensiva spelare i Flataker och Yohanna i startelvan.

Spelare som Csongvai, Celina, Benkovic och Hove är bra spelare. Men verkligheten är att vi har för många utländska spelare i truppen så några måste helt enkelt bort och då är det bara att sälja de man får bud på.