Originalet av inlägg:1511198
Redigerat:2026-02-10 10:11:00

Det jag inte tycker man helt kan bortse från när man pratar om hur bra trupp vi har jämfört med andra lag, och vilka förhoppningar vi då kan ha på en viss tabellplacering, är att det här laget är AIK.

Laget som alla andra lag helst vill slå. Årets bortamatch och årets hemmamatch för alla andra lag.

Lag som Halmstad, Västerås och Degerfors kommer sno till sig 6-9 extra poäng pga att motståndarna går ner sig 5-10 % i motivation, underskattning eller att ett par viktiga spelare vilas under ett tätt spelschema.

Den lyxen får aldrig vi och det oroar mig.

En annan sak som oroar mig är att många pratar väldigt tydligt om att Zadok, Axel och Mujanic är förutspådda, offensiva, tongivande spelare 2026.

Jag håller med, men ingen av dessa har levererat på den här nivån.

Samma med våra mittbackar. Bara en 36-årig Sotte som levererat på allsvensk nivå(även om man såklart kan hävda att Cissés mål mot Crystal Palace bevisar motsatsen).

Återigen, jag väljer att stötta det här omtaget till 100%. Men jag skulle ljuga om jag sa annat än att jag är otroligt orolig för 2026. Oroligare än jag någonsin varit.

Ni som i nuläget sitter lugnt i båten och är trygga och förhoppningsfulla. Njut, det är en ynnest i dagsläget.

Krossa ModoRöv!