Originalet av inlägg:1511006
Redigerat:2026-02-06 10:11:00
@Scholes
Jag håller med om hur pendeln nästan ska svänga från ändläge till ändläge, och det är poängen i mina inlägg här i forumet. Jag kan ärligt talat inte bry mig mindre om spelsätt eller taktik men har såklart en inbiten inställning att AIK ska vara en tung maskin men med möjligheten att kasta in spelare som Mutumba, Isak eller varför inte Nebo?
Men bara för att man är konstruktiv så måste man inte spela fotboll där matcher slutar 4-3 oftare än 1-0.
Problemet är att anfallsglada unga spelare ger störst avkastning, men om vi bara utbildar anfallsglada unga spelare för att spela 4-3 matcher kommer vi sluta som en klubb som endast föder utländska klubbar med anfallsglada unga spelare.
När vi förstått att den biten måste pendeln svänga tillbaka till nästa ändläge. Och att kalla dessa svängningar för långsiktighet och kontinuitet blir bara motsägelsefullt.
Men jag är bara fet och arg. Jag kan mycket väl vara helt snett på bollen och inte förstå att fotbollen idag fungerar så. Och att jag aldrig kommer få se AIK mot lag som Arsenal eller Barcelona igen.