Originalet av inlägg:1510092
Redigerat:2026-01-16 17:49:00

Det här med förstahandsval etc är inget jag lägger vikt vid. Är de första inte tillgängliga eller villiga är det ju inget problem. De kanske var för dyra eller ville annat eller inte riktigt passade hos oss trots allt.

Det jag gillar att man nu verkar söka, som Söderberg pratade om, är tränare med samma taktiska profil. Man sökte tidigare tränare och tog det man fick. Som Söderberg beskrev det är precis det man upplevt. Olika tränare man intervjuat och hade som val stod diametralt mot varandra rent taktiskt. Det gör ju urvalet smalare men det skapar en möjlighet att bygga något över tid där man inte behöver byta spelare eller taktik för att anpassa sig till situationen. Nu söker man tränare och spelare efter ett specifikt utvalda egenskaper.

Det låter för mig än en mindre chansning än att bygga en trupp för 3-5-2 med rakt spel ena året och sedan ta in en tränare för 4-3-3 och gegenpress det andra året. Eller nej det gick inte så vi tar in en som spelar passivt man-man markering. Nej nu kör vi rakt igen. Jaha han tackade nej i sista stund. Posession då boys. Nej men spelarna passade inte. Coach spelar ett sätt som han inte vill egentligen, vilket han dryftar i media. Osv.