Originalet av inlägg:1508509
Redigerat:2025-12-10 08:51:00

Edit.

Och Benkovic ingick i vinterns transferfönster som kostade ca 40 miljoner.

”Tripparna” = trupperna

”o VH” = och

Jag får det till att vi hade 15 äldre spelare inklusive målvakter samt Edh 23 som var de som startade mest.

Har man Uronen, Hansen, Besirovic, JG på bänken så kommer dessa gå före unga spelare. Eller om dessa startar så kommer deras motsvarighet att hoppa in före unga spelare. Speciellt när vi inte leder matcher med 2-4 bollar speciellt ofta och då kan göra valet att lufta lite sämre unga spelare framför att säkra poäng. Har man det valet så är det sannolikt få som väljer de unga spelarna med någon sorts betydande frekvens. Det krävdes ofta två avstängningar /skador på samma position för att en ung skulle få möjlighet till frekvent speltid.

Sen har även jag framfört like du säger att Berntsen gjort, att vi kan spela 4-3-3 eller annan formation för att få fram fler spelare i mer offensiva utgångspositioner. Det tror jag absolut att man hade kunna, men inser också att det var någon form av desperat känsla att man borde väl kunna slänga fram lite fler spelare. Men där tror jag ju inte att mitt ord är att betrakta som något expertutlåtande. I just det här med att ha värvat spelare just för 4-3-3 så ser jag det trots allt inte som att det bygget på något sätt var färdigt. För mig personligen saknas det en hel del för att på riktigt kunna spela 4-3-3 med en konkurrenssituation. Med alla hela och friska hade det kanske varit så och med som nu Kouame och Zadok in.
Där och då helt ärligt så hade vi väl kunnat ställa upp med Kakoullis JG Celina i en offensiv främre trea. I början VA men han och Redkin försvann ju ganska snabbt. Ayari hade kunnat ta en ytterroll kanske och gjort den helt okej.
Där vill jag nog skydda MT lite är min konklusion. Jag tror förvisso inte att det vi fick se var det enda man kunde göra med den här truppen. Men truppen var rätt felbyggt/ofärdig i mitt tycke. Förutom att den inte gav unga spelare chansen.

Angående unga spelare kan man nog tolka att det Berntsen borde ha gjort, är det man gör nu. Med Anton out och kanske Filling så är vi i ungefär samma ekonomiska läge som förra vintern. Hade han då sagt igen att vi inte har råd att föryngra?