Originalet av inlägg:1508299
Redigerat:2025-12-06 21:22:00
Vi har gått fullständigt all in för att få Ederström och Kalle Karlsson. Det är ändå viktigt att förstå.
När vi fick kalla handen av AIK:aren Ederström(det säger ganska mycket om vår brist på attraktionskraft) och ytterligare en person med fina meriter, började Fredrik Söderberg m.fl. yra runt som huvudlösa hönor på kontoret.
Vi ringde österut i ren panik och en kille från Ilves svarade. Done deal på fem dagar.
Skräll att Bojans är positiv. Fredrik Söderberg är ju son till Hatten. Hemvävt och tryggt. Inte kan han väl göra fel?
Nu då? Kalle Karlssons namn är suddat från whiteboarden. Alla är ändå överens. Bort ska Mikkjal, han som stryper all talangutveckling.
Någon börjar fråga om en plan B. Någon annan svarar att ”plan B” redan förkunnat att han inte är intresserad. Fredrik Söderberg förklarar att det här måste vi få klart snart.
Herregud. De yra hönornas dans råder återigen på kontoret. Det osar paniklösning nr.2.
Edit: Det här ska inte tolkas som att jag personligen dömer ut Miika, jag vill bara dela med mig av hur, mina kontakter, upplever verkligheten.