Originalet av inlägg:1507853
Redigerat:2025-11-27 21:22:00

Silly season börjar så smått. Jag håller Vukojevic i degen för en bra anfallare,som ev skulle kunna värvas. Men i så fall om han klarar testet av att arbeta så mycket som Mikkjal kräver av AIKs anfallare
Även om Mikkjal lämnar anser jag att nästa tränare inte skall vara väsesannorlunda,det vore kontraproduktivt.
Det kommer finnas tillgängliga spelare som kan komma billigt och jag menar att några sådana värvningar bör göras
Om vi benhårt håller oss till värvningsstrategin missar vi en del skulle jag tro
65-75 % enligt den strategin och resten rent baserat på fotbollskvalitet skulle jag förespråka.
Alla klagar på Mikkjal,men jag skulle bli förvånad om han inte lyckats strukturera upp ett bra försvarsagerande över hela planen och aggresivt presspel och bollvinnande. Han har inte varit lika bra på att bygga ett bättre anfallsspel. Det behöver bli bättre även om man inte tänker att vi skall bli ett bollförande lag
Värvade spelare kan gå lite hur som. Unga spelare borde få mera chansen,men vi såg ju även Geiger och Nissen göra totalt bort sig vid just sådana chanser
Även Kouame visade sig ganska omogen och bristande på mycket.
Vore mycket märkligt om det inte blev en handfull förändringar tills försäsongen.
3-4 spelare in och kanske några ut.
Om man fick önska något så vore det en sportchef,det vore en bra start ,så kan FS och Steele tagga ned lite.
Jag tror vi kan ha väldigt många sämre tränare än MT ,men troligen skulle ett byte vara bra om det blir billigt
Det vore väl inte konstigt om de som gör det bra i Sirius skulle komma till AIK,men frågan är om de vill det och svaret ligger i om vi är professionella nog eller bara störst. På BW tiden blev vi ju isolerade p g a honom,men den tiden är väl förbi