Originalet av inlägg:1507834
Redigerat:2025-11-27 15:38:00

Farbror Sven

Ja det är ju därför Steele helt viftade bort Rydström som en kandidat. Detsamma hade varit Hellberg vilket man såg tydligt i inslaget i AIK+ där de visade alla Allsvenska tränare utifrån det AIK vill se.

MT var ju på 66 % uppfyllelse och fick hela året på att visa att han kunde ta det framåt men där han troligen misslyckats. Så även om han försökt utföra det AIK vill så har han ju inte lyckats.

Steele var ju också ganska tydlig med att hans tro var att tränare inte är speciellt flexibla vilket är något jag helt delar. Så är vi inte nöjda med hur spelet såg ut under MT så ska han inte få mer tid på sig utan måste ersättas tycker jag.

Sedan är det viktigt att vi supportrar inser just det du skriver angående bollinnehav. Personligen vill jag se en fotboll som bygger på att kontrollera matchen med bollinnehav och hade gärna sett AIK spela som Hammarby eller MFF men tydligen vill inte majoriteten av medlemmarna det och då får man ju tugga i sig det. Viktigast för mig är ändå att vi vinner.

Spelsättet är satt utifrån underssökning bland medlemmarna,. Det är iallafall det som är kommunicerat.