Originalet av inlägg:1507173
Redigerat:2025-11-11 22:03:00
/Moas båge
Jag tycker alltid att du är vettig och jag brukar dela dina åsikter men denna gång håller jag inte med.
Du påstår att vi gick från rött till oranget redan i vinterfönstret. Jag har svårt att se att det var fallet när vi i det fönstret plockade in Hove, Csongvai, Uronen, Kakoulis, Al Saed, Hofvander, Benkovic. Om du kallar det fönstret oranget så vill jag inte ens veta vad ditt önskade röda fönster skulle innebära.
Vinterfönstret var där merparten av årets köpbudget spenderades och Berntsen fick gå efter det var stängt, så även med Berntsen på plats så hade vi inte sett några större inköp innan vårt europaäventyr, den grunden var redan satt.
Vi bytte inför Europa upp oss på anfallssidan då Flatakers höst varit klart bättre än Kakoulis vår. Utöver det så släppte vi vårt femteval på mittbacken i Elvis och Uronen som under våren var femteval efter Edh, Dino, Celina, VA.
Med andra ord så var det Berntsens trupp och tränare som gick in i Europaspelet och misslyckades kapitalt.
Det skiftet i strategi som tog fart i somras kommer vi att få se effekten av först 2026. 2025 är resultatet av Berntsens röda truppbygge, och det var ett stort sportsligt och ekonomiskt misslyckande. Hoppas att den nya strategin hålls fast vi och att vi när den fått lite tid 2028-2029 kan titta tillbaka på bytet av strategi med positiva ögon. Jag är förhoppningsfull och anser att det inte var en dag för tidigt att vi ställde om.