Originalet av inlägg:1507161
Redigerat:2025-11-11 19:06:00

Fint att så många håller med.

Jag vill göra ett tillägg till det jag skrev: Fredrik Söderberg jobbar hårt och tog det svåra beslutet att dra i handbromsen. Jag tycker att det var för tidigt och att vi hade en unik möjlighet att ta en genväg till toppen, men han ville inte ta den risken.

Erfarenheter från -04 och påtryckningar från styrelsemedlemmar bidrog säkert. Jag kommer gräma mig länge över den här säsongen och tycker att personal som uppfyller svåra mål bör få fortsatt förtroende, men jag vill inte vara del i någon avgångskör.

Problemet med den här klubben är och har alltid varit att det finns så många olika viljor. Det gör att vi aldrig får kontinuitet, för så snart något börjar hacka får en annan viljegruppering överhanden och vi börjar om från början. Det är det jag och många andra är så innerligt trötta på.

Låt oss inte riva ner mer än vi måste.

—> PAL

I regel håller jag med dig, men inte den här gången. Alla drog åt samma håll, resultaten var med oss och sportchefen uppfyllde alla säljmål. Att inte satsa kostade oss mer än att göra det. Det tyckte jag även i vintras och är inget jag bara säger i efterhand (det vet de som känner mig).