Originalet av inlägg:1506318
Redigerat:2025-11-05 13:59:00

Björn Kindlund

Självklart skulle alla som är tveksamma till MT revidera sin ståndpunkt om spelet började se bättre ut, vi kan dominera matchbilder, unga spelare kan blomstra och säljas dyrt osv. Det finns nog ingen som har en åsikt som är så bergfast.

Jag gillade som sagt mycket av det MT gjorde när han kom in vad gäller just de bitarna som handlade om presspel och intensitet. Men då skiftade han mycket i uppställning med och positioner. Vi avslutade ju 2024 med 2 anfallare i flera matcher i rad exempelvis.

Problemen tycker jag började efter vintern när han valde rutinerat på alla positioner framför att spela unga. När han hela tiden hållit fast vid 5 backar, även i underlägen. Byten som man inte helt hållit med om. Och lite fegt spel överlag.

Sen har ju också spelet och även poängen in blivit sämre och sämre så då är det självklart att man också blir mer och mer skeptisk.

Nu vann vi visserligen senast och samtidigt som våra konkurrenten kryssade. Annars hade vi ju legat 6-7 inför sista omgången. Vi hade på de fem tidigare matgherna inte en vinst och var sämst i form. Det är ju inte jubel och klang då precis.

Jag har höga krav på mitt AIK. Jag tycker vi ska vara dominanta och jobbiga att möta på vår hemmaplan. Framåtlutade, intensiva, offensiva.

Jag väntar fortfarande på den utveckling man pratat om vad gäller vår offensiv. Kanske kommer den 2026? Jag är tveksam tills jag blir övertygad om motsatsen.