Originalet av inlägg:1506242
Redigerat:2025-11-04 17:09:00

D-mon

Du är bara löjlig nu för att vi inte tycker likadant. Jag har haft konto här sedan 2003 eller ännu tidigare kanske. Bara söka i historiken. Jag har följt AIK i upp och nergång. Det är alltid jobbigt att komma efter våra konkurrenter, vi ska vara störst, bäst, vackrast.

Det jag tycker är jobbigt just nu är att vi inte anpassat oss tidigare till den verklighet som är nu. Det är ju ganska tydligt vad klubbarna som lyckas nu gjort bra. Och hur transfervärden ser ut och vad som bygger en klubb lånsiktigt. Till och med Norrköping kommer komma stärkta ur denna säsong om de klarar kontraktet.

Extra jobbigt med denna säsong är att se oss hamna efter de övriga ekonomiskt. Det kan bli tufft att ta igen.

När man hör tränare, expert, spelare i motståndarlag helt snacka ner vårt spel (som vi väl alla ser är rätt torftigt) så förstår man ju också att det blir svårare att rekrytera spelare till oss.

Jag står inte alls för den fotboll som MT visat upp i år. Poängen är viktigast? Ja kanske om det leder till något. Men det hade varit väldigt bra att ha ett spel som man känner är på rätt väg också, och som utvecklar offensiva kvaliteter och får kassaflöden in.

Du kan sluta klumpa ihop folk här inne som inte tycker som du. Vi är några som vill se långsiktigt tänk och en tränare som vill spela en fotboll som mer bygger på ett eget spel. Jag kan respektera att man tycker olika, gör gärna det du med.