Originalet av inlägg:1506143
Redigerat:2025-11-03 18:48:00
nikodemus33:
Fast då har du ju inte alls läst det jag skriver här ofta och som jag faktiskt ibland skrivit direkt till dig.
Jag varken tror eller vill att Mikkjal ska träna AIK 2026. Jag har aldrig försvarat vårt spel, utan precis som alla andra varit besviken att utvecklingen i spelet stått still. Min förblindade tro har du ju bara hittat på.
Det jag hela tiden poängterat är att jag inte velat sparka en tränare mitt i säsong bara för att resultaten uteblev efter sommaren. Jag tror inte på populistiska reaktioner och att det på uppstuds står en tillgänglig tränare där som dels ska leverera bättre från dag ett om det ska vara värt att, med vår sargade ekonomi, stå med två tränarlöner. Något som man kanske nu efter omgång 29 kan argumentera för var ett korrekt beslut?
Men oavsett vad. Om du på riktigt inte kan se att spelare tagit kliv i sin personliga utveckling i Mikkjals träningskultur så är det svårt att ta dig på allvar. Då är det faktiskt det man ibland kallat häxjakt du bedriver.
Jasse:
Det tror jag faktiskt inte, det skulle betyda att han kanske hade en smula fel och det är hen livrädd för.