Originalet av inlägg:1504278
Redigerat:2025-10-08 09:31:00
Jag är oxå så förbannat trött på att alla ska avgå till höger å vänster och att tålamodet i klubben är lika med noll. Det är just av den anledningen som ”Sveriges största klubb” bara trampar vatten år ut och år in.
Jag var iaf jäkligt taggad på den utveckling som Berntsen började sätta när han kom till platsen och sakta men säkert så började alla bitar komma på plats.
Så min undran är, va fan hände på det där mötet som Berntsen ”stormade” ut ifrån och som sen visade sig vara hans sista?
Under hela förra vintern och våren, tom bara nån vecka innan detta möte, så pratade både FS och Berntsen om att utveckla staben så att Berntsen fick mer tid till att scouta och göra det han är bra på. Han behövde ffa hjälp med pappersarbetet och andra mindre men tidskrävande uppgifter.
I övrigt var rollerna ganska klara.
Pang, allt kastas omkull!
Min teori är att FS blev ordentligt sol å vårad av Jeremys magiska datorprogram och han tänkte att detta är något vi måste ha. Inget fel i det kanske men Berntsen var nog inte lika imponerad…
FS plan var säkerligen att Berntsen skulle ha rollen som Head of blabla men när Berntsen menade att deras befintliga program räckte och att han behövde två händer till snarare än mer info lackade FS ur.
Plan B. Ingen Berntsen kvar så då fick han chansa på att Wisur skulle klara av jobbet , för det här programmet måste han bara ha!
The rest is history…
FS har gjort mycket bra för klubben och representerar oss väl i media osv och jag är inte säker på att jag vill ha bort honom. MEN min känsla är fortsatt att detta luktar skunk å han har definitivt ett stort ansvar över att vi återigen är i en kritisk situation.