Originalet av inlägg:1503337
Redigerat:2025-10-01 14:45:00

Blanda inte in mig i det här haha. Däremot står väl både jag och Elisa för mer långsiktigt tänk och inte nödvändigtvis att vi måste gå all in för en topplacering 2026. Jag hade ju gärna sett 2025 som ett år där vi bygger för framtiden. Istället fick vi ett vinterfönster som är bland det galnaste jag sett.

Jag skulle gärna se AIK med en långsiktig plan och att jobba sig tålmodigt mot det. Där spelet blir lite bättre hela tiden och att vi tar steg mot att bli mer slagkraftiga varje fönster framöver. Sen om det blir magplask i vissa matcher får det väl vara så. Men våga spela det spel vi vill spela om 3 år redan nu. Hur ska man annars bli bättre på det?

Rikard Norling målade upp det rätt fint när han spelade en ung Patrick Kpozo som vänsterback. Något i stil med: ”Han måste få gå fram till spisen och bränna sig på plattan några gånger. Det lär man sig av”. Han fick chansen gång på gång och var ju riktigt bra ett tag. Sen blev det ju ingen succé i långa loppet. Men det var fint av Rikard.

Men hur som helst. 5 matcher kvar av denna säsong. Nu är det väl bara att ta vår 5-2-2-1 och superdefensiv in i mål denna säsong. Sen hoppas jag verkligen på en stor förändring.