Originalet av inlägg:1489049
Redigerat:2025-05-13 09:57:00

Klart att det finns spelare för framtiden, egentligen i ”överflöd”. 1-3 borde börja blomma ut kommande 2-3 år per år.

Är det bara bra spelare man tagit in så är det ju ingen fara.

Edh
Ali
Ayari
Fesshaie

Dessa fyra verkar ju snart vara tillbaka allihopa. Fesshaie får lite speltid, behöver höja lägstanivå i mitt tycke.

VA får speltid. Kazper börjat få minuter.

Elvis kommer nogninge få spela så mycket i år om skadefri backlinje. Men där är ju talangen uppenbar.

Synd på Redkin.

Pavey, Wilson, Rydell, Gono

Eventuellt ny Nigerian. Dessa sex plus Elvis är väl främst för kommande 1-3 år.

Jag tror att uttrycket för min oro, med vidare eftertanke, främst handlar om att vi riskerar att behöva försämra truppen i sommar. Man vill så gärna att vi ska kunna säga till truppen att vi säljer ingen i sommar. Men i vinter är vi öppen för lösningar. Lite som 2018 så är i alla fall startelvan ”komplett” även om vi absolut skulle kunna addera en annan spelartyp som WB med lite mer offensiva kvaliteter i främst 1-1 spelet och även hade kunnat förbättra bakom JG. Åh andra sidan finns det i VA och om Ayari kommer tillbaka ordentligt.

Spontant känns det som man kommer försöka finna lösningar åt Tiedeman och Besirovic främst vars kontrakt går ut. Men där är ju inga direkta pengar att hämta. Hoppas att Uronen är missnöjd nog att acceptera att flytta och att det sedan tidigare finns intresse på Kakoullis så vi kan bli av med fyra löner och få in 5-10 miljoner där totalt.
Även om jag egentligen hade velat se ett nytt tvåårskontrakt på Besirovic.

Avd värdelösa reflektioner i väntan på nästa match.