Originalet av inlägg:1486253
Redigerat:2025-04-15 08:27:00

En ritkgit stakk insats och med en fotboll man kan förvänta sig av det material vi värvat och den tränare vi har anställt. Det är ett hårt jobbande lag som bygger hela sitt spel utifrån försvarsspelet. Trots att det saknas ett eget anfallsspel så tycker jag det är en bra fotboll för ett lag som AIK. Det är ett defensivt men inte passivt AIK och det är en enorm skillnad. Sådant här försvarsspel är både roligt och framåtlutat.

Jag tycker vi visar att vare sig spelarvalen eller formationen behöver vara baktunga utan det går att pressa och försvara högt och intensivt även mot riktigt bra lag och vi skapar chanser utifrån det. Då ger det ingen "för defensiv" känsla.

Riktigt kul att se JG:s presspel och han ledde verkligen styrkorna även om jag tyckte Saletros var bäst på plan. Nu har han bevisat att han orkar och kan nu får vi bara hoppas hans kropp håller.

Mot andra lag så vill man såklart se Kakou och Fesshaie få betydligt längre inhopp samt även att en spelare som Andersson få komma in istället för Besirovic men mot MFF är inte den matchen.

Kul även att se Isherwood göra en bra insats. En karaktär som jag vill se flera år i AIK men som inte riktigt övertygat MT ännu.