Originalet av inlägg:1482998
Redigerat:2025-03-16 17:46:00

Scholes

Du struntar ju inte alls i hur vi spelar. Du har hela tiden försvarat 3-4-2-1 trots att det ser otroligt dåligt ut och massa spelare irrat runt. Och dessutom inte hittat några farliga ytor. Vi har blivit oerhört baktunga så till och med Trelleborg, Värnamo och Degerfors fått rulla ut oss långa stunder.

Och det här att det bara är siffror stämmer inte. Andra formationer kommer åt helt andra ytor och passar spelare på olika sätt. Vi saknar kanske lite spets på kanterna men det hade helt klart gått att få in de allra flesta i rätt position med 4-3-3.

Jag är medveten om att Mikjall vill spela 3-4-2-1, Men är det rätt? Jag är oerhört tvekam då flera spelare fått spela på fel positioner även i den formationen. Vår forward har blivit för ensam. Hove och Saletros inte fått ut nära sin kapixitet. Besirovic har försökt men alla ser att han inte passat som höger Winge osv osv. Det har varit ett felval med denna positionering, det kan vi slå fast.

Sen håller jag med om att vi har många fina mittbackar och att vi kanske bara kan spela 2 i andra formationer. Men det går också att laborera lite. Jag vet inte om våra mittbackar varit så otroligt lysande heller att det skulle försämras om man gick ner på två.