Originalet av inlägg:1472236
Redigerat:2024-09-03 09:49:00

Nå, detta är ju en återkommande fråga – och jag tänker att det bästa är att vi som nu har en konsekvent och tydlig policy som inte leder till ekonomiska förluster för AIK i form av ett halvtomt etage 3 men också ger viss flexibilitet inför oväntat högt publiktryck på vissa matcher. Det vi kanske borde skriva på är en eventuell justering av siffrorna i policyn som reflekterar de senaste årens ökade publiktillströmning?

Det finns ju andra viktiga frågor att tänka på också. Till exempel har jag i flera år funderat på om inte det vackraste målet jag har sett AIK göra på hemmaplan är Derek Boatengs volley hemma mot IFK Norrköping i Superettan 2005.

Det luriga med det är att matchen inte tv-sändes, och att jag i alla fall aldrig hittat ett klipp av målet och kunnat se om det i efterhand. Allt jag minns är den sjungande rena jävla bollträffen från bisarrt långt håll, och bollens sjukt branta bana för att dyka in precis under ribban utom räckhåll för målvakten. Någon mer som minns det so. Jag - eller har andra favoriter i kategorin?